Toon posts:

Platenspeler op Soundbar geeft geen volledig geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mike3
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik heb van de zolder een oude platenspeler afgehaald. Nu heb ik deze via een voorversterker, op een soundbar aangesloten, d.m.v. een aux-kabel. Echter krijg ik geen volledig geluid uit de soundbar; de linker kant is prima, maar uit de rechter komt enkel een zoemend geluid.

Op het moment dat ik muziek via bijv. mijn telefoon afspeel, is het geluid wel vanuit beide kanten hoorbaar.

Misschien dat iemand hier er wellicht meer ervaring mee heeft en mij verder kan helpen!

Alle reacties

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:16
Het lijkt erop dat het kabeltje van de oude platenspeler een beetje verrot is en dus niet het juiste signaal doorgeeft. Al gekeken of je die kunt vervangen?

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:11
Een platenspeler is mono geluid

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jrz schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 06:51:
Een platenspeler is mono geluid
Pardon? Platen zijn gewoon stereo hoor (tenminste, degene die het meest verkocht zijn. Je kan gerust zeggen "allemaal").

[Voor 6% gewijzigd door JvS op 26-03-2021 06:59]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Is/heeft je voorversterker een phono ingang? Of is deze al ingebakken in je platenspeler?
Een platenspeler geeft een zeer laag signaal en moet ergens worden geboost door een phono preamp.

Heeft je platenspeler een aard/ground kabel, en is deze aangesloten?

Zijn alle kanalen (draadjes/pinnen) van de cartridge (het ding waar de naald in zit) nog goed aangesloten?

[Voor 15% gewijzigd door J2pc op 26-03-2021 07:15]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:33
Waar sluit je je telefoon op aan? Ik zou proberen dingen uit te sluiten. Misschien kan je links en rechts in de platenspeler makkelijk omdraaien? Wisselt de storing dan mee? Dan zit het tussen het punt waar je het omgedraaid heb en je soundbar. Blijft de storing op hetzelfde kanaal dan moet je het in je platenspeler zoeken

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:22
Geen stof op het element? Is deze nog in takt?

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:03
Ik heb dat ook wel eens gehad als de draadjes die het element verbinden met de arm van de pickup geen goed contact maken, bijvoorbeeld door oxydatie. Voorzichtig een beetje bewegen kan helpen. Het gaat om de metalen busjes aan het eind van de gekleurde draden die op de pinnetjes van het element geschoven zitten (dat is het zwart/oranje Aidio Technica ding op de foto)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee