Ik heb een vreemd probleem wat ik maar niet kan begrijpen en ik moet nu een koop beslissing maken zonder dat ik het begrijp. Dat zint me niet en misschien kunnen jullie mij helpen
De context....
Ik heb thuis de volgende opstelling:
Kan iemand mij vertellen of mijn aannames kloppen? Ik probeer met name te begrijpen hoe ik dit het makkelijkst voor elkaar kan krijgen.

De context....
Ik heb thuis de volgende opstelling:
- 2x Philips 279P1 monitoren op proef van 27"/4K @ 60HZ, beide aangesloten via 2x DisplayPort kabels aan een
- Lenovo Thunderbolt 3 Dock Gen 2
- 1x Mac Mini M1
- 1x Lenovo Laptop T490
- 1x Gaming PC met (nog aan te schaffen) RTX3060
- Via de Mac Mini: beide displays gaan wel aan maar alleen in mirror modus
- Via de Lenovo T490: wel beide displays maar alleen 4K@30Hz en soms schakelen de schermen zelfs niet. De laptop lijkt er grote moeite mee te hebben
- Gewoon vette pech, die Mac Mini M1 ondersteunt dat gewoon niet. Als ik de 2e 4K monitor los aansluit (via HDMI) dan werkt het wel in 4K @60fps
- Dit is een beperking van de DisplayPort 1.2 in de T490 waardoor deze niet in staat is om 2x 4K monitoren @60Hz aan te sturen via de Lenovo dock gen 2. Een laptop met ondersteuning van DP 1.4 zou dit wel moeten kunnen. Als ik de tweede monitor los aansluit werkt het helaas nog steeds niet. Het best haalbare is 1440p@60Hz
Kan iemand mij vertellen of mijn aannames kloppen? Ik probeer met name te begrijpen hoe ik dit het makkelijkst voor elkaar kan krijgen.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !