Toon posts:

Opslag probleem

Pagina: 1
Acties:

• Samu2x
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-07-2022
Hallo beste tweakers,

Ik heb een probleem met een programma die ik graag op de (D: schijf) wil installeren.
Als ik het programma (setup) aanklik doet het programma een zelftest als alle spec. goed zijn om het programma te kunnen gebruiken. Nu heb ik win10 op de ssd schrijf van 128 gb en die gebruikt de zelftest van het programma. Ik voldoe aan alle eisen, alleen de opslag dus niet. Om het programma te installeren moet je minste 78 gb vrij hebben. Nu is mijn (C: schijf) klein en is daar de beschikbare opslag nog maar 68 gb.
Ik heb een hdd van 1tb (D: schijf) dus dat is meer dan genoeg. Alleen het programma zelftest gebuikt helaas alleen de ssd van 128gb en dat is te min.

Is er iets om het programma ook de D: schijf te laten zien?
Als dat helemaal niet kan.

Zou ik graag de ssd van 128 gb willen vervangen voor grote opslag.
Deze zit er nu in: Samsung MZNLN128HAHQ-000H1

Alleen dan komt het volgende deze ssd schijf is van een laptop en vraag me af hoe ik deze bestanden en win10 kan overzetten naar de nieuwe ssd schijf?
Is geen gewone SATA aansluiting.

Is voor deze laptop: pricewatch: HP 15-db0800nd
Op Hardware info site staat de binnen van de laptop: https://nl.hardware.info/laptops.18/hp-15-db0800nd.470581

Alvast bedankt voor jullie reacties en jullie hulp :):):)

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:03
Onder 'instellingen/systeem/opslag/wijzigen waar nieuwe inhoud wordt opgeslagen' zou je je opslaglocatie moeten kunnen veranderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 17:40
Welke software wil je installeren? En is het niet gewoon mogelijk om als onderdeel van het installatieproces een andere locatie voor de installatie te kiezen (zoals bij 99% van de software)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:49
Ligt niet aan je hardware en niet aan Windows instelling.
Je software is gewoon heel slecht als hij enkel op de C: schijf wil installeren.

Persoonlijk zou ik zoiets helemaal niet willen installeren.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Samu2x
Bedankt allemaal voor jullie info.
Ik zou even een screenshot plaatsen om wat voor software het gaat en welke schijven ik tot mijn beschikking heb. Misschien dat jullie dan een idee hebben wat ik het beste kan doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-03 16:54

Jimbolino

troep.com

Kun je helaas weinig aan doen, is gewoon slechte bedrijfssoftware.
- Je kunt proberen om de C schijf op te ruimen. Een kale windows 10 installatie gebruikt 30gb, echter zul je daarvoor een (schone) herinstallatie moeten doen
- Een andere sata (M2) SSD kopen: pricewatch: WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB maar dan zul je ook een (schone) herinstallatie van windows moeten doen

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Samu2x schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:19:
Is er iets om het programma ook de D: schijf te laten zien?
Weet je in welke directorie op C: dat prog zijn spullen wil installeren?

Subst werkt net omgekeerd dan wat je hier wilt, misschien kun je dan iets met symbolic links.
Daarmee kun je c:\progdir dan linken naar bijvoorbeeld D:\progdir.

Lees bijvoorbeeld eens https://www.howtogeek.com...inks-on-windows-or-linux/
Het eerste voorbeeld op die pagina beschrijft wat jij wilt doen.

[Voor 5% gewijzigd door DeBolle op 26-03-2021 18:01]

Specs

• Samu2x
Jimbolino schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:37:
Kun je helaas weinig aan doen, is gewoon slechte bedrijfssoftware.
- Je kunt proberen om de C schijf op te ruimen. Een kale windows 10 installatie gebruikt 30gb, echter zul je daarvoor een (schone) herinstallatie moeten doen
- Een andere sata (M2) SSD kopen: pricewatch: WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB maar dan zul je ook een (schone) herinstallatie van windows moeten doen
Zou ik dat met deze (MiniTool Partition Wizard) tool ook niet kunnen overzetten windows 10?

Dan moet ik het eerst overzetten op een hdd en dan overzetten naar nieuwe M2 ssd. Weet anders niet hoe ik M2 ssd moet aansluiten op de laptop via een USB aansluiting... Bestaat denk ik niet of wel?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 17:40
Windows heeft nogal de neiging om veel oude installatiebestanden te bewaren. Er zijn wel tools om extra plek te maken door die te verwijderen. Zelf heb ik goede ervaringen met Patch Cleaner (https://www.homedev.com.au/Free/PatchCleaner), maar houd er rekening mee dat dit officieel niet ondersteund wordt door Microsoft (die vind dat al die oude installatiebestanden echt nog nodig zijn), en er dus een risico is. Zelf heb ik erg goede ervaringen mee (tot wel 30 GB vrij gemaakt op kleine SSD installaties), zonder enig nadelig effect, maar alles is op eigen risico.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-03 16:54

Jimbolino

troep.com

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:56
Is er geen command line install optie om een silent install te doen, die checks uit te schakelen en een pad op d:\ op te geven? Zou me niets verbazen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee