Toon posts:

Draaiknop ventilatierooster ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:23
Beste Tweakers,

In mijn nieuwe koopwoning ontbreekt van het ventilatierooster in het vaste deel van een aluminium schuifpui de draaiknop van de schuifroosters. Daardoor kan ik met geen mogelijkheid de roosters dichtkrijgen.

Op internet heb ik gezocht naar een draaiknop, maar helaas heb ik nergens een passend model kunnen vinden. Weet iemand hier raad met deze situatie en wat ik hiervoor zou kunnen kopen? Hieronder heb ik een foto toegevoegd van het rooster. Aan de rechterzijde is het bedieningselement te zien, waarop dus geen draaiknop zit. Met een schroevendraaier naar links duwen om te sluiten mag niet baten (is ook niet de bedoeling en werkbaar), waarschijnlijk omdat de krachtsverdeling dan niet goed is.

Alvast bedankt voor de hulp!

[Voor 12% gewijzigd door -Edwin- op 25-03-2021 21:54]

Alle reacties

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:53
Dat is mooi, want ze mogen toch niet dicht omdat je anders niet meer ventileert. :+

Maar ik zou beginnen het rooster even open te schroeven, van binnen staat er vast ergens een merk/type.
Dat zal je zoektocht een stuk makkelijker maken. :)

• Rick--
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04-2021

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02

decramy

root@birdie:~#

Kun je in een closeup zien of er bijvoorbeeld schroefdraad zichtbaar is waarin je gewoon een knop kunt draaien?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's || Servertje @ www.coloclue.net

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 21:15

bonzz.netninja

Niente baffi

FRANQ schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:57:
Dat is mooi, want ze mogen toch niet dicht omdat je anders niet meer ventileert. :+

Maar ik zou beginnen het rooster even open te schroeven, van binnen staat er vast ergens een merk/type.
Dat zal je zoektocht een stuk makkelijker maken. :)
mjah als het tering koud is of snoei hard waaid gaan ze gewoon dicht. Ze zitten er niet voor de show. Dan doe ik hem snachts wel weer open

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
-Edwin- schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:53:
Beste Tweakers,

In mijn nieuwe koopwoning ontbreekt van het ventilatierooster in het vaste deel van een aluminium schuifpui de draaiknop van de schuifroosters. Daardoor kan ik met geen mogelijkheid de roosters dichtkrijgen.

Op internet heb ik gezocht naar een draaiknop, maar helaas heb ik nergens een passend model kunnen vinden. Weet iemand hier raad met deze situatie en wat ik hiervoor zou kunnen kopen? Hieronder heb ik een foto toegevoegd van het rooster. Aan de rechterzijde is het bedieningselement te zien, waarop dus geen draaiknop zit. Met een schroevendraaier naar links duwen om te sluiten mag niet baten (is ook niet de bedoeling en werkbaar), waarschijnlijk omdat de krachtsverdeling dan niet goed is.

[Afbeelding]

Alvast bedankt voor de hulp!
Je kan er ook duct tape over plakken als het koud is en die weer weghalen als het warm is.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

ChinaGeek schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:09:
[...]

Je kan er ook duct tape over plakken als het koud is en die weer weghalen als het warm is.
_O- Ja, fantastisch. En na dat drie keer te hebben gedaan een nieuw topic openen: "Hoe krijg ik ducttapelijmresten van mijn luchtrooster?". En dan is het antwoord "lampolie".

En daarna een topic starten: "Hoe krijg ik die lampolielucht uit m'n woonkamer, die door het luchtrooster naar binnen waait?". Antwoord: het rooster dichtdraaien.

Maar dan zijn we weer terug bij af: Draaiknop ventilatierooster ontbreekt

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
De knop is vast afgebroken omdat het rooster vast zit. Gewoon demonteren, schoonmaken, zorgen dat het soepel kan schuiven en als het open is meteen even kijken naar een permanente oplossing: officiele knop, moer, 3d print, aardappel, etc.

edit:
wat is het toch met mensen die hires foto's maken, maar niet de moeite nemen om te zorgen dat het onderwerp in focus is zodat het ook daadwerkelijk zichtbaar is

edit2:
Als het niet gedemonteerd kan worden - vage foto laat die mogelijkheid over - dan zo goed mogelijk schoonmaken en eerst zorgen dat het rooster mm voor mm weer kan bewegen

[Voor 46% gewijzigd door Rukapul op 26-03-2021 15:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is dit niet gewoon omdat je schuifpui over de knop heen schuift? Lijkt me dat de knop dan behoorlijk in de weg zit.

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:23
Beste allen,

Dank voor de reacties. Excuses dat ik geen betere foto beschikbaar had, dus bij deze heb ik die hieronder toegevoegd.

Het ventilatierooster lijkt inderdaad niet zo 1 2 3 te verwijderen, daardoor kom ik dus ook niet bij een merk of iets dergelijks.

De suggestie dat een knop in de weg zou zitten als de pui opent, is zeker een goede. Maar dan rest de vraag hoe dit ding dan te bedienen zou moeten zijn, er is echt geen beweging in te krijgen (het plastic raakt nog eerder beschadigd).

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

Daar lijkt me geen draaiknop passen, eerder een schuif. Ik zie namelijk geen ronde sleuf die je bij een draaiknop zou verwachten.
Vaak kun je aan de buitenkant de boel loshalen. Met een schroef of de kap losklikken. Dan eerst alles schoonmaken en waarschijnlijk het gaas vervangen dat het rooster doet vastlopen.

Heb je niet nog een rooster met een werkende knop/schuif erop? Buren wellicht?

Ter vergelijking, zo zag het er bij mij uit met een gebroken draaiknop:

Heb hier zelf wat voor ontworpen en ge3Dprint, maar zie hierboven een knop staan voor 2,50 die ik beter had kunnen bestellen denk ik ;)

[Voor 43% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-03-2021 00:02]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
-Edwin- schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:52:
De suggestie dat een knop in de weg zou zitten als de pui opent, is zeker een goede. Maar dan rest de vraag hoe dit ding dan te bedienen zou moeten zijn, er is echt geen beweging in te krijgen (het plastic raakt nog eerder beschadigd).
Wellicht een rare domme vraag, maar wat zei de bouwer/aannemer?

https://discord.com/invite/tweakers

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

redfoxert schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 00:46:
[...]

Wellicht een rare domme vraag, maar wat zei de bouwer/aannemer?
Domme vraag inderdaad. Een dooddoener. Het is duidelijk geen nieuwbouw.

[Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-03-2021 00:57]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-06 01:07

Nobby

Nuts!

Lijkt erop dat je precies dezelfde hebt als mij en ik denk dat er wat ontbreekt bij je:

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 00:56:
[...]

Domme vraag inderdaad. Een dooddoener. Het is duidelijk geen nieuwbouw.
Waarom is het dan een "nieuwe" koopwoning? :) Dan istie niet nieuw dus ... vandaar de vraag.

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee