Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Testje met temps 8 cores en test met 16 threads..

Pagina: 1
Acties:

• TheFugitive
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-04 20:35
hallo

Heb een 9900ks en wou eigenlijk wel is weten hoeveel ik mijn cpu kan undervolten met een 5ghz clockspeed.

Getest met aida64 alleen FPU stresstest. 40 min lang ( voor mij goed genoeg ik game alleen )
uiteraard heb ik de juiste instelling gedaan kwa maximale preformance in de bios. ( Gigabyte Z390 aorus master G2)

test 1:

8 cores/8 threads
5Ghz
Avx offset 0
ring ratio 47
cpu vcore in bios : 1.190 volt
Vr Out: 1.150
cpu package temp: 63 graden

test 2:

8 cores/16 threads
5Ghz
Avx offset 0
ring ratio 47
cpu vcore in bios : 1.320 volt
Vr Out: 1.270
cpu package temp: 101 graden

avx offset -3 met 1.300 volt 1.26volt VR out cpu package 91 graden

Nu ben ik best tevreden over test 1! zeer lage temps.

Is het normaal in test 2 dat de cpu zo heet wordt? ik kan het vcore niet lager zetten...
ik dacht eerst heb een goede chip! na test 1 maar in test 2 viel het me tegen..

greetz

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True