Toon posts:

Opstart problemen (moederbord?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yorick Brinke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-03 16:47
Mijn vraag
Ik heb het vermoeden dat er mogelijk iets half gebrickt is in mijn pc of dat er een probleem ergens zit.
Wanneer ik mijn pc aanklik via de powerbutton dan gaan alle fans etc draaien en de lichtjes in de videokaart aan echter reageren alle peripherals niet zoals muis toetsenbord en monitor. deze lijken ook geen stroom te krijgen

Relevante software en hardware die ik gebruik
ASRock B450M Pro4
Ryzen 2600
AMD RX580 Strix 8gb
be quiet 600w

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ram reseaten power supply verwisselen.
uiteindelijk gaat hij altijd wel aan nadat ik de power button van de power supply een tijdje uit doe en daarna alle usb apparaten uit de pc haal en dan de pc opstart. Heeft iemand enig idee wat hier mis kan zijn?

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:39
Exacte type van de voeding? be quiet heeft meerdere 600w, van oud en onbruikbaar tot nieuw en redelijk.

Lijkt voor nu een probleem met het moederbord.

• Aimussage
  • Laatst online: 21:57
Zomaar wat vragen om wat meer duidelijk te krijgen wat je wel en niet hebt geprobeerd:

De RAM sticks 1 voor 1 geprobeerd?
Heb je de PC proberen te booten door 1 voor 1 een usb device in te pluggen en kijken wat er gebeurd?

Het kan een probleem zijn met het moederbord, misschien is er een USB poort kapot, heb je die al bekeken?

• Yorick Brinke
Aimussage schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:10:
Zomaar wat vragen om wat meer duidelijk te krijgen wat je wel en niet hebt geprobeerd:

De RAM sticks 1 voor 1 geprobeerd?
Heb je de PC proberen te booten door 1 voor 1 een usb device in te pluggen en kijken wat er gebeurd?

Het kan een probleem zijn met het moederbord, misschien is er een USB poort kapot, heb je die al bekeken?
Ik heb de ram stickjes 1 voor 1 geprobeerd inderdaad. ook met alle usb poorten open start hij soms niet op. maar zodra hij opstart kan ik elke usb peripheral er weer in doen en werkt alles top

• Aimussage
  • Laatst online: 21:57
Heb je dit al geprobeerd:
- Clear CMOS.
- CMOS batterij vervangen.

Welke twee Powersupplies heb je gebruikt om te testen?

• Yorick Brinke
Nee, ik heb dat nog niet geprobeerd. Dan zal ik ook even moeten uitzoeken hoe dat exact werkt eigenlijk maar bedankt voor het idee!

• Yorick Brinke
CMOS heb ik verwijdert en na een tijdje weer terug geplaatst. Probleem blijft hetzelfde.
Iemand nog ideeën?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:39
Uszka schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:05:
Exacte type van de voeding? be quiet heeft meerdere 600w, van oud en onbruikbaar tot nieuw en redelijk.
Aimussage schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:13:

Welke twee Powersupplies heb je gebruikt om te testen?

• Yorick Brinke
be quiet! pure power 11 600w cm
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee