Mijn vraag
Via Applescript een find and replace doen van een \\
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mac
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google geeft veel resultaten voor een \ maar nog geen oplossing gevonden voor \\
Ik heb een apple script die ervoor zorgt dat ik bij een geselecteerde tekst een find and replace kan doen. Het is dus eigenlijk zo dat ik een windows path, dat een \\ bevat, wil omzetten naar een mac path met een //
\\admin moet dus: smb://admin
Met bovenstaande code interpreteert AS de "\\" als een \ en niet als een \\. Daardoor vervangt hij die 2x.
Ik krijg dit als result: smb://smb://admin
Hoe kan ik ervoor zorgen dat AS \\ als 1 character kan interpreteren ipv als 2 aparte?
Via Applescript een find and replace doen van een \\
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mac
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google geeft veel resultaten voor een \ maar nog geen oplossing gevonden voor \\
Ik heb een apple script die ervoor zorgt dat ik bij een geselecteerde tekst een find and replace kan doen. Het is dus eigenlijk zo dat ik een windows path, dat een \\ bevat, wil omzetten naar een mac path met een //
\\admin moet dus: smb://admin
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| on run {input} set the clipboard to replaceText("\\", "smb://", input as string) end run on replaceText(find, replace, textString) set prevTIDs to AppleScript's text item delimiters set AppleScript's text item delimiters to find set textString to text items of textString set AppleScript's text item delimiters to replace set textString to "" & textString set AppleScript's text item delimiters to prevTIDs return textString end replaceText |
Met bovenstaande code interpreteert AS de "\\" als een \ en niet als een \\. Daardoor vervangt hij die 2x.
Ik krijg dit als result: smb://smb://admin
Hoe kan ik ervoor zorgen dat AS \\ als 1 character kan interpreteren ipv als 2 aparte?