Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met de computer voornamelijk gaan gamen. Ik heb laatst een nieuwe monitor gekocht 1440p/144hz, dus ik wil daar goed gebruik van kunnen maken
.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximumprijs is maximum 2000 euro. Assembleren kan ik daarbij zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker. Ik heb echter een vraag hierover. Ik wil eerst mijn moederbord en CPU gaan upgraden, en daarna pas de rest van het systeem (in verband met het tekort aan videokaarten momenteel). Is het mogelijk om met mijn huidige build de CPU en moederbord te veranderen met degene die ik heb aangegeven in een aantal alinea's hieronder. Denk hierbij aan voeding en compatibiliteit. Zelf denk ik dat mijn huidige voeding dit wel aankan, aangezien de 5600x een lage wattage heeft. Momenteel heb ik de volgende build:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een videokaart waarmee ik 1440p mee kan gamen in de toekomst. Verder zijn de onderdelen hieronder beschreven:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn merk voorkeur gaat uit naar Corsair, aangezien ik Icue (software) gebruik voor mijn toetsenbord/muis, en ik zou het gaaf vinden als dat op elkaar aansluit. Echter, als er bepaalde onderdelen dermate goedkoper/beter zijn dan ben ik zeker bereid enige concessies te doen!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt voor mij vrij weinig uit. Ik wil wel graag een stille PC. Verder zou ik het gaaf vinden om meerdere Corsair fans aan te sluiten op mijn build.
Ga je overklokken?
Mijn plan is niet om over te klokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk het volgende: Is het mogelijk om de CPU en Moederbord te vervangen in mijn huidige build, met de aangegeven CPU & Moederbord in mijn nieuwe build? Dit wil ik eigenlijk doen zodat ik even kan wachten met het kopen van de nieuwe build als de videokaarten weer beschikbaar zijn.
Mijn tweede vraag is: Wat vinden jullie van mijn nieuwe build? Zijn er bepaalde aanpassingen of aanbevelingen die jullie zouden doen op basis van mijn gekozen build?
Ik hoor het erg graag en alvast erg bedankt voor de hulp!

Ik wil met de computer voornamelijk gaan gamen. Ik heb laatst een nieuwe monitor gekocht 1440p/144hz, dus ik wil daar goed gebruik van kunnen maken

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximumprijs is maximum 2000 euro. Assembleren kan ik daarbij zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker. Ik heb echter een vraag hierover. Ik wil eerst mijn moederbord en CPU gaan upgraden, en daarna pas de rest van het systeem (in verband met het tekort aan videokaarten momenteel). Is het mogelijk om met mijn huidige build de CPU en moederbord te veranderen met degene die ik heb aangegeven in een aantal alinea's hieronder. Denk hierbij aan voeding en compatibiliteit. Zelf denk ik dat mijn huidige voeding dit wel aankan, aangezien de 5600x een lage wattage heeft. Momenteel heb ik de volgende build:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD FX-6300 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-78LMT-USB3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce 6G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 55,35 | € 55,35 |
1 | Behuizingen | Cooler Master K380 | € 0,- | € 0,- |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 96,80 | € 96,80 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 55,73 | € 55,73 |
1 | Optische drives | Samsung SH-224DB | € 37,39 | € 37,39 |
1 | Voedingen | Antec VPF Series 550W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 89,- | € 89,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 334,27 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een videokaart waarmee ik 1440p mee kan gamen in de toekomst. Verder zijn de onderdelen hieronder beschreven:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 349,- | € 349,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 138,45 | € 138,45 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Corsair Carbide SPEC-OMEGA RGB Zwart | € 168,- | € 168,- |
1 | Waterkoeling | Corsair Hydro Series H100i RGB Platinum | € 130,90 | € 130,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 93,- | € 93,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,- | € 105,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.084,25 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn merk voorkeur gaat uit naar Corsair, aangezien ik Icue (software) gebruik voor mijn toetsenbord/muis, en ik zou het gaaf vinden als dat op elkaar aansluit. Echter, als er bepaalde onderdelen dermate goedkoper/beter zijn dan ben ik zeker bereid enige concessies te doen!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt voor mij vrij weinig uit. Ik wil wel graag een stille PC. Verder zou ik het gaaf vinden om meerdere Corsair fans aan te sluiten op mijn build.
Ga je overklokken?
Mijn plan is niet om over te klokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk het volgende: Is het mogelijk om de CPU en Moederbord te vervangen in mijn huidige build, met de aangegeven CPU & Moederbord in mijn nieuwe build? Dit wil ik eigenlijk doen zodat ik even kan wachten met het kopen van de nieuwe build als de videokaarten weer beschikbaar zijn.
Mijn tweede vraag is: Wat vinden jullie van mijn nieuwe build? Zijn er bepaalde aanpassingen of aanbevelingen die jullie zouden doen op basis van mijn gekozen build?
Ik hoor het erg graag en alvast erg bedankt voor de hulp!