Toon posts:

Windows 10 Features On Demand vanaf netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:02
Mijn vraag
Ik probeer bijv. SNMP te installeren op een "Windows IoT Enterprise 2019 LTSC" dit is een machine zonder Internet.

Het volgende PS regel gebruik ik.
code:
1
Get-WindowsCapability -Online| ?{$_.name -like '*SNMP*'} | Add-WindowsCapability -Online -LimitAccess -Source "\\NETWERKLOCATIE\d$\install\W10FeaturesOnDemand\1809"

Dit geeft de melding:
Add-WindowsCapability : The source files could not be found.

Dezelfde melding komt ook als je de netwerk locatie eerst mapped naar een drive.

De CAB bestanden staan keurig op die locatie.

Kopieer ik de files lokaal en pas de regel aan naar
code:
1
Get-WindowsCapability -Online| ?{$_.name -like '*SNMP*'} | Add-WindowsCapability -Online -LimitAccess -Source "C:\W10FeaturesOnDemand\1809"

Werkt het prima.

Dit verbaasd mij, het moet toch gewoon kunnen vanaf een netwerk locatie? De hele ISO is 4GB dat wil ik niet overkopieren, of alleen de benodigde CAB bestanden eigenlijk ook niet.

mislukt via netwerk
https://tweakers.net/i/steauCS0tHCc1Yfrv8Sl_HByR2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UdXxYmFGPQcUrGz75saUj8CO.jpg?f=fotoalbum_large

zelfde folder maar dan lokaal
https://tweakers.net/i/w6jrFMKPHisWGtufmxrVP8n7gUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUvPN9m2Vwyj9ZZeitZJdyMP.jpg?f=fotoalbum_large

[Voor 29% gewijzigd door Centauriprime op 25-03-2021 17:47]

15x330 SW38

Alle reacties

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:49
Heeft je command prompt elevated rights? En heb je dus wel toegang met dat account op die share?

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:02
Ja, alles is altijd elevated.

Daarvoor loop onderstaande regel vanaf de zelfde mapped netwerk share. Die prima werkt.

code:
1
DISM /Online /Enable-Feature /FeatureName:NetFx3 /All /LimitAccess /Source:Z:\W10Features\sxs

15x330 SW38

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee