Mijn vraag
Ik probeer bijv. SNMP te installeren op een "Windows IoT Enterprise 2019 LTSC" dit is een machine zonder Internet.
Het volgende PS regel gebruik ik.
Dit geeft de melding:
Add-WindowsCapability : The source files could not be found.
Dezelfde melding komt ook als je de netwerk locatie eerst mapped naar een drive.
De CAB bestanden staan keurig op die locatie.
Kopieer ik de files lokaal en pas de regel aan naar
Werkt het prima.
Dit verbaasd mij, het moet toch gewoon kunnen vanaf een netwerk locatie? De hele ISO is 4GB dat wil ik niet overkopieren, of alleen de benodigde CAB bestanden eigenlijk ook niet.
mislukt via netwerk
:strip_exif()/f/image/UdXxYmFGPQcUrGz75saUj8CO.jpg?f=fotoalbum_large)
zelfde folder maar dan lokaal
:strip_exif()/f/image/mUvPN9m2Vwyj9ZZeitZJdyMP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik probeer bijv. SNMP te installeren op een "Windows IoT Enterprise 2019 LTSC" dit is een machine zonder Internet.
Het volgende PS regel gebruik ik.
code:
1
| Get-WindowsCapability -Online| ?{$_.name -like '*SNMP*'} | Add-WindowsCapability -Online -LimitAccess -Source "\\NETWERKLOCATIE\d$\install\W10FeaturesOnDemand\1809" |
Dit geeft de melding:
Add-WindowsCapability : The source files could not be found.
Dezelfde melding komt ook als je de netwerk locatie eerst mapped naar een drive.
De CAB bestanden staan keurig op die locatie.
Kopieer ik de files lokaal en pas de regel aan naar
code:
1
| Get-WindowsCapability -Online| ?{$_.name -like '*SNMP*'} | Add-WindowsCapability -Online -LimitAccess -Source "C:\W10FeaturesOnDemand\1809" |
Werkt het prima.
Dit verbaasd mij, het moet toch gewoon kunnen vanaf een netwerk locatie? De hele ISO is 4GB dat wil ik niet overkopieren, of alleen de benodigde CAB bestanden eigenlijk ook niet.
mislukt via netwerk
:strip_exif()/f/image/UdXxYmFGPQcUrGz75saUj8CO.jpg?f=fotoalbum_large)
zelfde folder maar dan lokaal
:strip_exif()/f/image/mUvPN9m2Vwyj9ZZeitZJdyMP.jpg?f=fotoalbum_large)
[Voor 29% gewijzigd door Centauriprime op 25-03-2021 17:47]
15x330 SW38