Mijn 10900KF draait op idle ongeveer 1.25-1.3v maar meestal nog lager. Onder full load draait hij op ongeveer 1.25v. Tijdens het spelen van games (ongv. 10-15% load) gaat het voltage soms omhoog naar 1.38v voor een korte tijd. Hij wordt door de lage load uiteraard ook niet warm. Ik run hem volledig stock. Ik vraag mij af of dit veilig voor de processor is?
Vraag
Beste antwoord (via Tweakor33 op 25-03-2021 21:46)
Stock? Zo ja, no problemo.
Over spikes voor korte periodes hoef je je geen zorgen te maken.
Alle reacties
Waarom zou dit niet veilig zijn, en zijn deze voltages anders dan je had verwacht?
The devil is in the details.
Hij springt soms ook minder dan een seconde naar 1.4v. Ik was bang dat dit niet goed voor de processor zou zijn, omdat dat vroeger vrij hoog was en ik dus pas sinds kort deze processor heb, aangezien ik mijn 6 jaar oude pc recent heb vervangen. Ik heb dus nog niet veel ervaring met de modernere processoren
Stock? Zo ja, no problemo.
Oke top, hij is inderdaad helemaal stock. Klopt het dat (Intel) processoren vroeger minder voltage gebruikten? Ik kan me dit wel herinneren.
Dat kan, voltages hangen o.a. af van het proces waarop processoren gefabriceerd zijn. Oudere processoren, oudere processen.
Oke, vanaf welk constant voltage begint de 10900K bijvoorbeeld met slijten? Ik heb gelezen dat dat bij de Ryzen’s pas gebeurt bij 1.45v 24/7.
Pagina: 1