Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:45
Geachte lezer,

Zijn er tweakers die ook te lijden hebben onder het juk van Google om Android als besturingssysteem zo veel mogelijk op batterijgebruik te laten ''besparen''?

Sinds de intrede van Android 10 heb ik aan de lopende band problemen met het niet ontvangen van pushberichten.
In het begin was dit puur gericht op mijn camerasysteem (Hikvision) waar de alarmtriggers vaak pas minuten tot uren tot vaak helemaal niet doorkwamen totdat de telefoon uit slaap/ruststand werd gehaald.

Hikvision heeft dit nooit op willen/kunnen lossen.
In de tussentijd kreeg ik ook last met Whatsapp, Gmail, Robotstofzuiger, Deurbel, Deurslot, kortom alles wat maar pushberichten geeft kwam niet (op tijd) door.
Nou zijn mailtjes en chatbericht geen drama maar qua beveiliging is dit echt een ramp.

Dit alles op een Samsung S9.

Ik gebruik nu sinds een aantal maanden een One Plus Nord en deze heeft exact dezelfde issues.....
Ik had nog hoop dat de update naar Android 11 eindelijk een oplossing zou bieden maar helaas, niets is minder waar.

Wat heb ik tot op heden gedaan:
*Zoekmachines/gebruikersfora afgestruind.
*Hikvision benaderd en daar maanden mee in de weer geweest. Ze begrijpen het probleem maar richten zich tot Android. Ik moet ze hier (grotendeels) gelijk geven, met een Apple device zijn deze issues, voor zover ik heb kunnen testen, niet aanwezig.
*Samsung benaderd, die schuiven alles af.
*Google benaderd, zei hebben geen Android helpdesk maar een aantal medewerkers hebben wel een poging voor me gedaan. Helaas zonder resultaat.
*One Plus benaderd, ook zei schuiven alle verantwoordelijkheid van zich af.
*Telefoon provider benaderd waar ik de One Plus gekocht heb. Ik kan het toestel opsturen zodat zei de instellingen kunnen checken. Niet gedaan.
*Zowel de Samsung als de Oneplus naar fabrieksinstellingen gezet, geen oplossing.

Ik behelp me zelf al 2 jaar met een ''disable doze'' workaround die via ADB de telefoons sluimerstand deels lijkt te omzeilen.
Dit is echter beperkt tot een reboot van de telefoon en werkt ook alles behalve optimaal.

Alle voor mij bekende opties om batterijbesparing uit te zetten, optimalisering uit te zetten, voorgrond toestaan, etc etc ik heb ze naar mijn idee allemaal gehad (ook ism Samsung en Oneplus)
Wifi aan/uit.

Ik weet het niet meer..... :?

Apple is geen oplossing voor mij maar ik heb de stille hoop dat iemand hier toch een passende oplossing voor weet, ik hoor het graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ScooBY_DoO vooral OnePlus, Nokia en Huawei schijnen er een handje van je hebben om apps af te sluiten, waardoor notificaties niet / minder goed werken. Zie ook www.dontkillmyapp.com. Op die websites staan ook een aantal tips, wellicht dat het helpt.

Verder heb ik even je titel een beetje aangepast.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 26-03-2021 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
rens-br schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:07:
@ScooBY_DoO vooral OnePlus, Nokia en Huawei schijnen er een handje van je hebben om apps af te sluiten, waardoor notificaties niet / minder goed werken. Zie ook www.dontkillmyapp.com. Op die websites staan ook een aantal tips, wellicht dat het helpt.

Verder heb ik even je titel een beetje aangepast.
Dank voor je bijdrage.

Ik was bekend met die site. Vond er echter wel 1 setting die ik nog niet heb geprobeerd dus dat ga ik even testen.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
ScooBY_DoO schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:37:
[...]

Dank voor je bijdrage.

Ik was bekend met die site. Vond er echter wel 1 setting die ik nog niet heb geprobeerd dus dat ga ik even testen.

Thnx
Helaas, het vastpinnen van de app zodat deze op de achtergrond actief blijft heeft niet het gewenste effect gehad.

Ik ben dus helaas nog geen steek verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-04 09:09
Ik herken het wel. Mijn zakelijke A50 vindt het ook erg moeilijk om de verbinding met bijvoorbeeld whatsapp in stand te houden. Je moet het toestel echt ontgrendelen en whatsapp openen om een via webwhatsapp gestuurd berichtje door te krijgen. Ook email e.d. pakt ie later op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuiverekoffie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-03-2023
Interessant, ik heb dit dus ook.
Ik dacht dat het aan mijn onePlus telefooninstellingen lag, maar ik heb alles op 'actief' staan. Geen batterij besparing enz. en nog komen mijn whatsapp berichten pas door als ik de telefoon oppak, en ook emailnotificaties.

Zijn hier nog oplossingen voor in de tussentijd? Ik heb al veel mensen om mij heen gevraagd of ze dit probleem ook hadden, maar ik ben de enige zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Bij mij heeft het zichzelf grotendeels opgelost.

Inmiddels een xiaomi en Samsung s20fe (huidig) verder lijkt het een stuk beter te gaan.
Neemt niet weg dat er nog steeds vertragingen zijn soms maar ik heb "ermee leren leven"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-04 13:59
Hier hetzelfde probleem. Notificaties komen niet (meer) binnen als ik enkele dagen de app niet geopend heb. Superirritant, zeker omdat er nog wel eens "belangrijke" dingen tussen zitten die ik nu dus mis. Heb me suf gegoogled, maar ook nog geen oplossing gevonden. Als ik het zo lees ligt het bij Nokia (G21), terwijl ik er op mijn vorige Nokia (8) geen problemen mee had.

Ik erger me er al een tijdje aan, en nu van 2 apps bij batterijeverbuik van geoptimaliseerd naar onbeperkt gezet. Kijken of dat mag helpen

Maar mocht iemand alsnog met een gouden tip komen hou ik me aanbevolen O-)
Pagina: 1