Toon posts:

Gegevens voor Python programma invullen met een formulier

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jokiehints
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 26-03-2021
Mijn vraag

Ik ben een beginnend python gebruiker en heb inmiddels enkele scripts geschreven. Dit zijn allemaal programmaatjes die vragen om gegevens in te vullen. Dit gaat nu per regel, maar ik zoek nu naar de mogelijkheid om deze gegevens door middels van een formulier op het scherm in te vullen (voorbeeld voornaam, achternaam Geb.datum enz. enz) om vervolgens het programma zijn werk te laten doen. Dus een soort grafische interface die je eventueel ook nog kunt aanpassen mer kleuren e.d. Ik vind op internet geen goede voorbeelden of tips, vandaar dat ik mij tot dit forum wend. Wie kan mij op weg helpen met tips, voorbeelden e.d.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Python 3.7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Via internet en enkele boeken die ik van Python heb kom ik niet verder op dit punt.

Alvast bedankt voor uw hulp

Beste antwoord (via Jokiehints op 26-03-2021 19:48)

• likopstuk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-02 12:18
Ik kan je het YouTube kanaal van Alan d Moore van harte aanbevelen. Hij heeft ook een boek over gui programeren geschreven.

Alle reacties

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:02
Wat voor formulier precies? Wil je een desktopapplicatie maken of wil je een formulier op het web?

Als je het eerste wil doen, dan zul je op zoek moeten gaan naar een framework dat werkt met Python voor desktop development. Ik ben helaas niet thuis in de Python wereld, dus daar weet ik het fijne niet van.

Het tweede zou kunnen met bijvoorbeeld Django (geloof ik), een framework om webpagina's/websites mee te maken.

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-03 19:59
Je zou een formulier kunnen maken in excel en deze ophalen bij het uitvoeren van je programma en omzetten naar een object.

Je kan ook een formulier maken in een webomgeving. Bijvoorbeeld met flask.

• jammo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 31-03 10:31
Als je naar een meer dekstop oplossing aan het zoeken bent in plaats van een web oplossing zou je kunnen kijken naar https://docs.python.org/3/library/tkinter.html

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• likopstuk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-02 12:18
Ik kan je het YouTube kanaal van Alan d Moore van harte aanbevelen. Hij heeft ook een boek over gui programeren geschreven.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee