LVDS-cable. Misschien dat je ook iets kunt vinden met LCD-cable.
Maar zit de kabel wel goed vast? Ik heb nog nooit een AIO geopend, maar volgens mij moet de kabel dan los om überhaupt het LCD eraf te kunnen halen en dus bij het geheugen en de SSD te komen? Als je de kabel niet goed terugplaatst, krijg je natuurlijk nooit beeld. Zou het ook kunnen dat je de aansluiting op het moederbord/LCD kapot hebt gemaakt? Tenslotte zou het ook nog kunnen dat je de kabel zelf gesloopt hebt.
De kennis die ik opgedaan heb met laptops en andere apparaten met flat-cables reperaren is dat je altijd heel voorzichtig moet zijn met dergelijke kabels. Waarschijnlijk gaat de behuizing open door het LCD er af te halen. Althans dat is hoe het bij Apple werkt. Een snelle search levert ook geen informatie op dat het bij desbetreffende AIO van Lenovo anders werkt. Bij Apple doe je dat het beste door het LCD los te maken en tegen je borst te laten leunen. Dan kun je met een hoop gefreubel de LCD-kabel losmaken. Pas dan kun je het LCD volledig scheiden van de behuizing.
Als je gewoon aan de kabel gaat trekken (bewust of onbewust) loop je een grote kans dat je kabel gewoon sloopt en met heel veel pech zelfs de connector van het moederbord rukt. Een ander belangrijk onderdeel is dat je het lipje van de connector op het moederbord eerst open moet maken. Dat zie ik ook hier op Tweakers nog eens fout gaan. Als je dit niet doet, loop je ook grote kans op beschadigingen. Verder heb ik zelf eens meegemaakt met een touchpad van een laptop dat het lipje van de connector loskwam. Dit heb ik verkeerd om teruggeplaatst, waardoor de kabel naar verloop van tijd weer los kwam.
Misschien een beetje een onoverzichtelijk verhaal maar samengevat:
-Hoe heb je het LCD van de behuizing gescheiden?
-Zou het kunnen dat je bewust of onbewust aan de kabel getrokken hebt?
-Is de connector nog intact?
-Zit het lipje op de connector goed?
-Eentje die ik nu nog bedenk, is het clipje op de connector weer dicht? En zit de kabel er ver genoeg in?
Misschien is de kabel ook gewoon uit zichzelf defect gegaan. Dat zou volgens mij bijzonder zijn, maar het kan natuurlijk. Als jij echter onbewust iets verkeerd hebt gedaan, waardoor de kabel of een ander onderdeel kapot is gegaan, is het wel handig om te weten hoe je in het vervolg veilig kunt werken en dat je nog even bij jezelf ten rade kan gaan of je niks fout hebt gedaan. Het zou jammer zijn als de kabel door een simpele fout kapot is gegaan en je dit in de toekomst kunt voorkomen. Verder als de kabel goed is, wil je natuurlijk wel het probleem oplossen. Als het niet de kabel is, moet het een ander probleem zijn. Hopelijk kom je er met mijn tips dan uit.
[Voor 96% gewijzigd door hoi1234 op 25-03-2021 15:31]