Maximale grootte webicon?

Pagina: 1
Acties:

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe groot mag nou maximaal een webicon zijn??? 100KB? 500KB?

They made me do it.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
100 is genoeg hoor.

Verwijderd

Doe maar 100, anders is het een beetje lullig voor de mensen met een langzame verbinding/comp.
Ik weet niet of er een officiele limiet is, maar ik denk dat je zelf ook best een grens mag trekken op 100kb

• Gardocki
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 20:40 schreef Cheatah het volgende:
Doe maar 100, anders is het een beetje lullig voor de mensen met een langzame verbinding/comp.
Ik weet niet of er een officiele limiet is, maar ik denk dat je zelf ook best een grens mag trekken op 100kb
Mensen met een langzame verbinding wordt toch aangeraden om webicons uit te zetten in de prefs? (volgens de FAQ)

They made me do it.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

officieel is er geen limiet maar je moet rekening houden met modemmers en casloma;s

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Nou ja ik ben een 64k isdnner, maar ja bijna alles staat in m'n cache dus wat mij betreft mag je wel hoor..

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 15 augustus 2001 20:38 schreef Smoothy_ het volgende:
Hoe groot mag nou maximaal een webicon zijn??? 100KB? 500KB?
Mja we hebben nog geen echte regels daarvoor, maar alles groter dan 100KB is nogal zinloos (of duurt te lang, of is te hoge kwaliteit voor 60x60 etc)

• Gardocki
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 20:49 schreef ACM het volgende:

[..]

Mja we hebben nog geen echte regels daarvoor, maar alles groter dan 100KB is nogal zinloos (of duurt te lang, of is te hoge kwaliteit voor 60x60 etc)
hhmmm ok. tnx :)

They made me do it.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Heb ik het nou over het verkeerde icoon :?

Zelfs een adje hiero die het niet weet geloof ik :P
Plaatjes:
Formaat 60x60 pixels
Max. grootte 10240 bytes per icon
Max. aantal: 10
Bestandsnaam (inc. extensie) max. 20 tekens.

20*350ZO45°

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 22:51 schreef RDK_NL het volgende:
Heb ik het nou over het verkeerde icoon :?

Zelfs een adje hiero die het niet weet geloof ik :P
Het is meer RDK_NL die niet weet waar we het over hebben :)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Wat is dan een webicoon :?

Oh ja, uit de faq:
Als tweede is er dan je webicon. Dit icon mag je bijv op de webspace van je provider zetten of ergens rechtstreeks vandaan kopieren. Je webicon hoeft niet aan bepaalde eisen te voldoen maar houdt er wel rekening mee dat niemand zin heeft om een complete film van 100 meg binnen te halen voor 1 icon.

20*350ZO45°

Verwijderd

uhhh jah ik erger me hier nogal is aan eigenlijks, ik heb isdn en kan nix anders krijgen... maar webicons vink toch wel fijn, want meestal herken ik een user aan zijn/haar icon (uitzetten vind ik dus niet echt toffe optie)... af en toe hebben sommige users toch wel vrij grote icons, ik meen dat ik laatst 1 tegenkwam van 220kb ofzo... zwaar irritant, zit je dan ruim een halve minuut met een trage verbinding te wachten voor een of andere yesterday icon...als ik dus zelf aan het downloadkoning spelen ben, schiet het al helemaal nie op omdat sommige dus van de enorme icons hebben...van mij zou dit dus best wel beetje aangescherpt mogen worden... max 50k (dit vind ik eigenlijk al erg veel)....stel je voor, open je een pagina met 10 reply's met allemaal een icon van 200kb, zit ik gewoon 5 minuten die icons binnen te halen :(

als iemand zo graag een filmpje of lange animatie wilt laten zien, dan kan die toch gewoon een topic openen?

Verwijderd

Niet iedereen heeft breedband >:)

Hoe het (relatief) klein..

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op donderdag 16 augustus 2001 01:16 schreef Kertje het volgende:
...van mij zou dit dus best wel beetje aangescherpt mogen worden... max 50k (dit vind ik eigenlijk al erg veel)....stel je voor, open je een pagina met 10 reply's met allemaal een icon van 200kb, zit ik gewoon 5 minuten die icons binnen te halen :( ...
:? Je hoeft toch niet te wachten op de icoontjes? Alle text kan je toch gewoon lezen zonder die dingen?

Siditamentis astuentis pactum.

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 00:33

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op woensdag 15 augustus 2001 22:54 schreef RDK_NL het volgende:
Wat is dan een webicoon :?
webicoon staat op willekeurige webspace. Hoef je dus niet te uploaden naar GoT. Mag dus in principe zo groot zijn als je zlef wil. Er wordt in de faq alleen wel even gevraagd om aan de andere users te denken en dan speciaal aan diegene zonder breedbandinternet. :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 19:58 schreef Varienaja het volgende:

[..]

:? Je hoeft toch niet te wachten op de icoontjes? Alle text kan je toch gewoon lezen zonder die dingen?
nee okee, maar als ik iets aan het downloaden ben met me trage isdn lijn, dan schiet dat al helemaal niet op, me download loopt dan ook erg mis als ik dan op got aan het surfen zou zijn...

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

oh die van mij is meer dan 100 geloof ik...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 03:18
100 kb is wel ongeveer goed, vergeet ook niet de framerate omlaag te gooien, dat is slecht voor trage pc's , dat is bij mij ook wel es gezegd :)

Verwijderd

Waarom geen 500KB, mensen die er alst van hebben zetten de functie maar gewoon uit. Standaard staat hij uit dus ze weten hem wel te vinden dacht ik zo...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

Op vrijdag 17 augustus 2001 07:13 schreef RenevdVeen het volgende:
Waarom geen 500KB, mensen die er alst van hebben zetten de functie maar gewoon uit. Standaard staat hij uit dus ze weten hem wel te vinden dacht ik zo...
Omdat het ook voor een breedbanduser vevelend is om steeds een halve MB binnen te moeten halen

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Ik ben een breedband gebruiker, maar vindt het vervelend om elke keer grote bestanden binnen te halen (icons >100Kb.) en zeker van slome servers. Misschien dat er toch een limiet moet komen, en dat ze op GoT kunnen worden geplaatst. Max 64Kb oid. Meer dicussie over icons: [topic=207041/1/25]

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 07:37 schreef Traag het volgende:

[..]

Omdat het ook voor een breedbanduser vevelend is om steeds een halve MB binnen te moeten halen
Dat is juist het voordeel van webicons, geen limiet qua size. Daarom zijn ze toch in het leven geroepen, of niet?

En zoals ik al eerder meldde, je kunt ze gewoon uitlaten staan. Ik zie de toegevoegde waarde iig zowiezo niet van usericons...

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 07:13 schreef RenevdVeen het volgende:
Op vrijdag 17 augustus 2001 09:27 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

Dat is juist het voordeel van webicons, geen limiet qua size. Daarom zijn ze toch in het leven geroepen, of niet?

En zoals ik al eerder meldde, je kunt ze gewoon uitlaten staan. Ik zie de toegevoegde waarde iig zowiezo niet van usericons...
lezen...
Op donderdag 16 augustus 2001 01:16 schreef Kertje het volgende:
want meestal herken ik een user aan zijn/haar icon (uitzetten vind ik dus niet echt toffe optie)...
Pagina: 1