PVOutput Youless - 9600Wp OZO+WNW | 38° | Goodwe GW6K-DT | Mitsubishi PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | Zonneplan Nexus | Gasloos
Wil je puur voor geluid isoleren? Dan kun je beter metisse geluidsisolatie tussen de balken zetten. Kan eventueel ook een beetje tegen vocht (maar vermoedt dat je ventilatie in huis wel in orde is als het nieuwbouw is).
Uw isolatie nu, de pur platen is dampdicht, als je daaronder wol gaat steken kan je wel eens condens problemen gaan krijgen.
De Nederbelg !
Puur geluid idd. RC6 lijkt me al ruim voldoende voor de garage. Meer kan, maar 6 is al redelijk hoog.CrazyOne schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:00:
Wil je puur voor geluid isoleren? Dan kun je beter metisse geluidsisolatie tussen de balken zetten. Kan eventueel ook een beetje tegen vocht (maar vermoedt dat je ventilatie in huis wel in orde is als het nieuwbouw is).
Ik zal eens naar het Metisse materiaal kijken, goede tip wellicht!
Ventilatie is zeker geen probleem. Vochtigheid is meestal te laag in ons huis, heb ook een bevochtiger staan.
PVOutput Youless - 9600Wp OZO+WNW | 38° | Goodwe GW6K-DT | Mitsubishi PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | Zonneplan Nexus | Gasloos
Vandaar de vraag wat te doenJellabie schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:30:
Uw isolatie nu, de pur platen is dampdicht, als je daaronder wol gaat steken kan je wel eens condens problemen gaan krijgen.
Onder de PIR platen zit al een dampremmende folie, en daar bovenop ligt EPDM.
Dat het damp dicht is, lijkt me een feit.
Condens krijg je bij temperatuur verschillen lijkt me, maar zou dat hier dan optreden bij een laag steenwol welke een redelijk lagere RC waarde heeft dan het originele spul?
Anyhow check ik de bovenstaande reply ook even qua puur geluid isolatie.
Dit kan waarschijnlijk wel want het dauwpunt zal niet op het hout zijn maar in je pir isolatie. Maar je zal toch echt een officiële berekening moeten laten maken om 100% zeker te zijn. Maar dit zou wel moeten kunnen met de juiste voorzorgsmaatregelen.
Pagina: 1
:fill(white):strip_exif()/f/image/xpAsphISICTPzEVUlcUlqmhw.png?f=user_large)