Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zijn er ook USB earbuds?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sirmike
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06-06 11:15
Bestaan deze uberhaupt? Ik merk dat de huidige earbuds allemaal op bluetooth werken, maar helaas heb ik dat niet op de comp. Ik gebruik momenteel een corsair void pro, draadloos. Helaas doet deze nogal pijn naar verloop van tijd en ik zoek iets (in-ear) en de vrijheid om te bewegen. Nu zie ik eigenlijk alleen maar in-ear mogelijkheden waarbij je of bluetooth moet hebben, of via de oude jack invoer moet werken.
Zijn er USB mogelijkheden die iemand kent? Zag wel een dongle mogelijkheid bij mediamarkt, maar voor 200 euro...

[Voor 7% gewijzigd door sirmike op 25-03-2021 10:08]

Beste antwoord (via sirmike op 25-03-2021 10:33)

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

sirmike schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:30:
Ik zie veel bluetooh adapters die 4.0 zijn of 5, maar de earbuds zijn dan weer gemaakt voor bluetooth 5.2 gaat dat wel werken?
Ja, bluetooth is backwards compatible.
Het gaat uit van de grootste gemene deler, dus een BT5.2 headset op een 4.0 dongle zal samen gewoon op 4.0 met elkaar praten.

Edit: of andersom, kan ook dus.
Stokoude mobieltjes met BT2.1 kan je ook nog gewoon verbinden met je moderne BT5.0 laptop bijvoorbeeld.

[Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 25-03-2021 10:33]

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

Alle reacties

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ja. Dat bestaat.
https://tweakers.net/kopt...Z1dWn2XD197XVLt-YGq3zIKUX
Allemaal USB-C, ivm mobiele telefoons enzo. Maar dat kan je oplossen met een USB-A naar USB-C adaptertje wanneer je ze op een laptop/PC wil gebruiken die geen USB-C heeft.

Andere optie: Een USB Bluetooth stickje erbij halen? Geeft je stukken meer keuze.
Zoals deze b.v.: pricewatch: ASUS USB-BT500

Edit: Bijkomend voordeel van een USB stickje: Je kan dan b.v. ook meteen je telefoon aan je PC koppelen om b.v. foto's over te dragen

[Voor 31% gewijzigd door McKaamos op 25-03-2021 10:16]

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• sirmike
hmmm, dat zijn eerder omweggetjes, doelde meer op earbuds of oordoppen die net als bijv de draadloze corsair die ik gebruik een soort dongle hebben die daarmee kan connecten en die je dan draadloos kan gebruiken.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

sirmike schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:17:
hmmm, dat zijn eerder omweggetjes, doelde meer op earbuds of oordoppen die net als bijv de draadloze corsair die ik gebruik een soort dongle hebben die daarmee kan connecten en die je dan draadloos kan gebruiken.
Daar is bluetooth voor uitgevonden.
Dus dan raad ik je sterk aan om gewoon een USB bluetooth dongle te halen, zoals ik al linkte.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09:01

MsG

Forumzwerver

Nou ja omweggetjes, ik zou zelf liever hebben dat mijn investering ook universeel werkt op mobiel of laptop. Een speciale communicatiedongle zie je niet zo vaak, gezien Bluetooth redelijk goed in elkaar zit en universeel wordt ondersteund.

Hier zie je in ieder geval welke een eigen radiogestuurd protocol gebruiken: https://tweakers.net/kopt...AVFlijpJVtJKhhbmxUmxtbS0A

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• sirmike
dank, ik ga er eens naar kijken!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

MsG schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:20:
Nou ja omweggetjes, ik zou zelf liever hebben dat mijn investering ook universeel werkt op mobiel of laptop. Een speciale communicatiedongle zie je niet zo vaak, gezien Bluetooth redelijk goed in elkaar zit en universeel wordt ondersteund.

Hier zie je in ieder geval welke een eigen radiogestuurd protocol gebruiken: https://tweakers.net/kopt...AVFlijpJVtJKhhbmxUmxtbS0A
Exact. Plus, de custom oplossingen zijn duurder om te ontwikkelen, vaak niet zo energiezuinig, etc etc. Geen probleem als het toch al een grote headset is met ditto accu capaciteit, maar voor oordopjes is het niet bepaald geniaal.
Bluetooth is dé oplossing. Vanaf BT4.0 kan je de audio lossless over de radiogolven smijten en is de geluidskwaliteit puur afhankelijk van de headset/dopjes die je gebruikt. Batterijduur is tegenwoordig ontzettend goed ivm implementatie van BT Low Energy. Kan je gewoon niet mee missen.
Miniaturisering zit ook snor, gezien je tegenwoordig zelfs 'onzichtbare' gehoorapparaten kan krijgen met geintegreerde bluetooth koppeling naar je telefoon zodat je er zelfs mee kan bellen.

Kortom, haal gewoon een USB Bluetooth stickje, ze zijn er al voor minder dan een tientje. (zie ook: https://tweakers.net/blue...Yys7A0BxpoaG5oaqEUW1tbCwA)

[Voor 18% gewijzigd door McKaamos op 25-03-2021 10:30]

• sirmike
Ik zie veel bluetooh adapters die 4.0 zijn of 5, maar de earbuds zijn dan weer gemaakt voor bluetooth 5.2 gaat dat wel werken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

sirmike schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:30:
Ja, bluetooth is backwards compatible.
Het gaat uit van de grootste gemene deler, dus een BT5.2 headset op een 4.0 dongle zal samen gewoon op 4.0 met elkaar praten.

Edit: of andersom, kan ook dus.
Stokoude mobieltjes met BT2.1 kan je ook nog gewoon verbinden met je moderne BT5.0 laptop bijvoorbeeld.

[Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 25-03-2021 10:33]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True