Toon posts:

Fotoalbum oriëntatie portrait/landscape

Pagina: 1
Acties:

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-06 21:07
Regelmatig merk ik op dat foto's die ik in portrait oriëntatie toevoeg aan het fotoalbum, uiteindelijk weergegeven worden als landscape.

Meestal schiet ik zulke foto's met een iPhone 12. Ik meen ergens te hebben gelezen dat het een bug is met de oriëntatie in ios maar een oplossing heb ik helaas niet kunnen vinden (behalve de foto eerst geforceerd draaien in een fotoeditor)

STRAVA

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:24

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Eigenlijk zou het practisch zijn als er gewoon een knop op Tweakers was om foto's 90 graden te draaien.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wij proberen inderdaad de orientatie te achterhalen uit de EXIF data en indien nodig te 'fixen'. Dat dat niet helemaal foolproof is (ook omdat inderdaad sommige vendors daar een zooitje van hebben gemaakt) blijkt. Ik heb echter geen idee of wij daar op een of andere manier nog iets voor kunnen doen.

We zouden dan inderdaad beter eens kunnen kijken naar een rotate-optie, maar dat maakt dit een feature request en dan is het meer iets voor Mooie Features.

Intentionally left blank

• AW_Bos

AW_Bos

@crisp
Even uit interesse ;)
Ik geloof graag dat sommige telefoons/app's tegenstrijdig werken, en de werkelijke positie van de foto's niet goed bijhouden. Ik zie dat ook regelmatig.

Maar heb je ook voorbeelden wat er bij een aantal van hen fout gaat? Worden er soms verschillende exif-tags gebruikt?

Een paar jaar geleden hadden jullie hier al onderzoek naar gedaan geloof ik als ik nog herinner uit jullie iteraties .plans. ;)

[Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 25-03-2021 11:35]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:34:
@crisp
Even uit interesse ;)
Ik geloof graag dat sommige telefoons/app's tegenstrijdig werken, en de werkelijke positie van de foto's niet goed bijhouden. Ik zie dat ook regelmatig.

Maar heb je ook voorbeelden wat er bij een aantal van hen fout gaat? Worden er soms verschillende exif-tags gebruikt?

Een paar jaar geleden hadden jullie hier al onderzoek naar gedaan geloof ik als ik nog herinner uit jullie iteraties .plans. ;)
Daar zou ik dan weer in moeten duiken, en eerlijkheid gebied te zeggen dat ik daar op dit moment helaas geen tijd voor heb...

Intentionally left blank

• AW_Bos

AW_Bos

crisp schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:50:
[...]

Daar zou ik dan weer in moeten duiken, en eerlijkheid gebied te zeggen dat ik daar op dit moment helaas geen tijd voor heb...
Ik snap het. Ook geen probleem hoor ;)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee