Toon posts:

Karma voor het lezen van nieuws

Pagina: 1
Acties:

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 20:21
Er zijn een heel hand vol onderdelen in deze site die iets doen met karma. Ik lees zelf de meeste nieuwsberichten wel, maar reageer alleen als ik vind dat ik iets zinnigs toe te voegen heb. Als gevolg heb ik dus redelijk lage karma, waar ik dus wel redelijk actief op de site zit.

M'n suggestie is om een kleine karma vergoeding t.o.v. van nieuws lezen te plaatsen (bv na 30sec op de pagina ofzo, zodat open/dicht klikken niets oplevert). M'n redenering erachter is dat karma een vergoeding voor activiteit is, en veel nieuws lezen is een activiteit. Daarnaast is (IMO) karma een kleine indicatie hoe geïnformeerd iemand is, veel nieuws maakt je vaak geïnformeerder.

Ik heb het niet over +9000 karma per bericht, maar een klein beetje, wat in de loop der tijd vanzelf ook waardevol wordt.

(en dan zou je ook nog kunnen bedenken dat de magische internetpunten een motivatie zou worden om meer te gaan lezen, "Ag, als ik het lees krijg ik meer punten")

Complimentje?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Karma is volgens mij iets dat je krijgt voor een actieve bijdrage aan de site. Niet voor consumptie daarvan.

Gelukkig is het nieuws niet zo slecht dat er doro de maker betaald moet worden om het iemand uberhaupt te laten lezen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 20:21
Het is hoe je je definitie van bijdragen defineert :) Ik kan ook wel allemaal reacties gaan plaatsen die niet echt veel toevoegen, maar daar wordt ook niemand wijzer van. Echter, als ik denk dat ik wel iets bij te dragen heb doe ik dat ook.

Ik ben dus wel actief, alleen probeer ik alleen te reageren als ik denk dat het een meerwaarde heeft :) Maar zoals het nu in elkaar zit, word ik daar eigenlijk voor 'gestraft'.

Ik zit nu al een paar jaar bijna dagelijks op deze site (het nieuws deel), maar als je naar mn karma kijkt zie je dat niet terug.

Nogmaals, ik stel ook geen hoofdprijs voor, maar bijv +1 per bericht. Vanzelf tikt dat aan

Complimentje?

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:23
Ik denk dat het karma systeem sowieso op de schop gaat, mocht karma een soort Tweaker currency worden (zoals hier beschreven). Het karma hoeren gaat, mocht die feature er komen, ongetwijfeld flink toenemen - het zal eerder een kwestie worden van minder karma verdienen i.p.v. meer.

Edit: je reactiescore is prima, 1.0 of hoger = d:)b daar wordt je zeker niet op gestraft.

[Voor 12% gewijzigd door Kuusje op 25-03-2021 12:18]

Team anti-scalp

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Martijn.C.V schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:32:
Het is hoe je je definitie van bijdragen defineert :) Ik kan ook wel allemaal reacties gaan plaatsen die niet echt veel toevoegen, maar daar wordt ook niemand wijzer van. Echter, als ik denk dat ik wel iets bij te dragen heb doe ik dat ook.
Daarom is de hoeveelheid karma per reactie voor zover ik weet ook afhankelijk van de moderatiescore. (er zijn geloof ik ook gebruikers met negatieve karma omdat ze alleen onzin posten die op -1 eindigt).
Ik ben dus wel actief, alleen probeer ik alleen te reageren als ik denk dat het een meerwaarde heeft :) Maar zoals het nu in elkaar zit, word ik daar eigenlijk voor 'gestraft'.

Ik zit nu al een paar jaar bijna dagelijks op deze site (het nieuws deel), maar als je naar mn karma kijkt zie je dat niet terug.
Daar hebben we de Tweakotine score voor. Karma is echt specifiek voor het bijdragen aan de site. Niemand (behalve jij zelf) heeft er baat bij dat jij heel veel artikelen leest. Karma is echt specifiek bedoelt als beloning voor bijdragen die waardevol zijn voor de community.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Martijn.C.V schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:32:
Maar zoals het nu in elkaar zit, word ik daar eigenlijk voor 'gestraft'.
Een kleine nuance, je wordt niet beloond. Van straffen is in deze geen enkele sprake. Zelf (op persoonlijke note) zie ik erg weinig in het toekennen van karma voor het open laten staan van een pagina. Het maakt het farmen van karma wel erg makkelijk namelijk en zelfs eenvoudig te scripten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee