Toon posts:

Upgrade advies - systeem met 32 gb ram

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:41
Ik zoek advies voor een upgrade:
Ik kan hem zelf in elkaar zetten, installeren etc, het ontbreekt me aan de kennis van de huidige up to date systemen.

systeem met meer geheugen, het liefst 32 Gb
Het huidige systeem voldoet wel, op het geheugen na, maar als ik dan toch upgrade, liefst een nieuw moederbord, processor, (veel) geheugen kast en voeding. De rest kan overgezet worden. Een meer up to date grafische kaart kan altijd nog op het moment dat de prijzen wat gezakt zijn.

Budget
500-750

geen voorkeuren voor merk type

Dit is het huidige systeem
CPU
Intel Core i7 870 @ 2.93GHz 66 °C
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. V-P7H55E (LGA1156)
Graphics
4095MB NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti (NVIDIA)
Storage
931GB Seagate ST1000DM010-2EP102 ATA Device (SATA )
931GB Seagate ST1000DM010-2EP102 ATA Device (SATA )
476GB INTEL SSDSC2KW512G8 ATA Device (SATA (SSD))
Optical Drives
HL-DT-ST BD-RE GGW-H20L ATA Device
Audio
ASUS Xonar DX Audio Device

Ik game weinig en mocht ik gamen ben ik tevreden met de resultaten van de huidige graphics card

www.weitjerock.com

Alle reacties

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-03 15:01
Wat doe je ermee dat je meer geheugen wil?

• Klein_Kipje
MeltedForest schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:16:
Wat doe je ermee dat je meer geheugen wil?
Er staat echt veel open. Firefox,chrome, autocad, inventor, thunderbird, diverse excels. Hij hikt steeds tegen 90-95% van het geheugen aan.

www.weitjerock.com

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-03 15:01
Ik denk dat je wel veel leentjebuur kan spelen bij de BBG van Maart en Januari.

Dus afhankelijk van je voorkeur koop je een AMD Based systeem met een Ryzen 5 5600K en B550, of je gaat voor Intel en dan zit je naar de Core i7 10700K te kijken (wellicht is een K processor en bijbehorend Z490 moederbord een beetje overbodig als je niet gaat overklokken). Qua performance is het een beetje stuivertje wisselen tussen de twee, afhankelijk van je type workload.

Afhankelijk of je AMD of Intel wil gaan verandert dat wél je eisen aan de voeding en koeling (en wellicht ook de behuizing), want de i7 10700(K) gaat over de 200W load terwijl een 5600X het op <80W houdt:

• Klein_Kipje
Leentje buur gespeeld bij de BBG van Jan

AMD Ryzen 5 5600X Boxed Processors € 349,-
Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 Moederborden € 138,45
be quiet! Pure Base 500DX Zwart Behuizingen € 99,-
be quiet! Pure Rock 2 Zwart Processorkoeling € 37,50
G.Skill Flare X F4-3200C16D-32GFX Geheugen intern € 179,90
Fractal Design ION+ 660W Platinum Voedingen € 129,90
Totaal € 933,75

Zijn er hier nog bezuinigingen mogelijk ?, tis meer als begroot als ik vervolgens een paar jaar voort kan, kan ik er wel mee leven.

www.weitjerock.com

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 19:22
De 560W variant van die voeding is € 30 goedkoper (pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum), en als je volgende videokaart van hetzelfde kaliber is als je huidige, gaat die 560W meer dan genoeg zijn.

Het geheugen kan ook iets goedkoper (niet veel pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK), het hangt er wat vanaf wat je daar van verlangt, maar dit is wel de sweetspot qua snelheid en de kostprijs komt voornamelijk door de hoeveelheid. Het is niet dat langzamer geheugen veel goedkoper is.

Behuizing kan ook tot €50 goedkoper maar dat is naar eigen voorkeur. Desnoods hergebruik je je huidige behuizing.

De grootste kost die je dichter naar je oorspronkelijke budget kan brengen, is de CPU. Het is de snelste hexacore op dit moment, maar er zijn goedkopere hexa- of octacores waar je ook nog wel een aantal jaren mee voort kan (pricewatch: Intel Core i5-11400 Boxed met ander moederbord of pricewatch: AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed of pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed), zeker als je niet aan 100+ fps wilt gamen en verder niet echt CPU intensieve workloads hebt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee