Toon posts:

Partities kwijt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jeronimo1968
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 18:01
Mijn vraag
Na wat problemen met mijn laptop, heb ik een systeemherstel uitgevoerd (met behoud van bestanden)
Nu hij daarmee klaar is, zie ik dat de partities (D, E en F-schijf) verdwenen zijn.
Deze heb ik niet geformatteerd ofzo.
Weet iemand hoe ik deze terug kan halen/weer zichtbaar kan maken in de Verkenner?
Alleen de C-schijf is nog maar zichtbaar. Dat is de SSD schijf. De normale harde schijf van 1000 Gb, waarop die partities staan, is dus helemaal verdwenen...
In apparaatbeheer is dan ook alleen nog maar de C-schijf zichtbaar??

Alvast bedankt

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[Voor 23% gewijzigd door jeronimo1968 op 25-03-2021 00:16]

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04:23

g0tanks

Moderator CSA

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:47
Je moet denk ik in "schijfbeheer" zijn.

https://www.windowscorner...ijfbeheer-van-windows.php

Zit niet meer achter pc, maar wellicht helpt de handleiding in die link je.

Anders even Googlen op schijfbeheer Windows 10

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• jeronimo1968
Ik heb hem nog eens opgestart.
Nu zie ik in mijn verkenner wel weer de D en E partitie en die kan ik ook weer gebruiken.
De F-partitie is nu zichtbaar onder de naam "Lokale schijf F"
Voorheen werd die ook vermeld als DATA (F:)
Als ik hierop klik krijg ik de melding: F: is niet toegankelijk. Schijfstructuur is beschadigd en onleesbaar.

In schijfbeheer is de F wel weer zichtbaar.
Iemand enig idee hoe ik deze weer aan de praat kan krijgen?
zie foto's

[Voor 32% gewijzigd door jeronimo1968 op 25-03-2021 09:05]

• jeronimo1968
Ik heb in schijfbeheet zojuist de F-partitie geformatteerd.
Na het opstarten kreeg ik de melding "Fixing F"
Toen hij uiteindelijk was opgestart was ik alle partities weer kwijt in de verkenner.
Ook in schijfbeheer staan ze niet meer.
Zou de HDD naar de mallemoer kunnen zijn?
Is deze "plug and play" te vervangen?

• jeronimo1968
Kan deze topic verplaatst worden?
Ik weet niet hoe dat werkt...

TX

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-05 13:52
Wat is je doel, de data op D: E: en F: terugkrijgen of de hele schijf weer kunnen gebruiken zonder je oude data?
Sowieso was het niet handig om F: te formatteren, dat belemmert het terugkrijgen van je data op die partitie.

Doe voorlopig eens helemaal niets met die schijf: je kunt er nog van opstarten (C:) en D: en E: zijn in orde meen ik te lezen.
Je wil dus alleen de data terug op F: hebben denk ik.
Gezien het feit dat je het aan hebt gedurfd om F: te formatteren (een snelle of langzame format?) denk ik dat je een backup hebt van alle data op F:.
Zet dus gewoon je data van backup terug op F:.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:10
jeronimo1968 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 00:08:
Na wat problemen met mijn laptop, heb ik een systeemherstel uitgevoerd....
Na problemen met de laptop,,, misschien dat dat te maken heeft met de schijf problemen?
En moet er nog belangrijke data worden teruggehaald?

• jeronimo1968
De ene keer zie ik m'n partities wel, en na een andere opstart zijn ze weer weg.
Ik heb idd overal een back-up van.
Ik denk dat de schijf naar z'n grootje is?
Als ik zo'n zelfde schijf bestel, is dat dan gewoon een kwestie van omwisselen of komt er meer bij kijken?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:55

nelizmastr

Goed wies kapot

jeronimo1968 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:03:
De ene keer zie ik m'n partities wel, en na een andere opstart zijn ze weer weg.
Ik heb idd overal een back-up van.
Ik denk dat de schijf naar z'n grootje is?
Als ik zo'n zelfde schijf bestel, is dat dan gewoon een kwestie van omwisselen of komt er meer bij kijken?
Wisselen en weer partities aanmaken. Meer is het niet.

I reject your reality and substitute my own

• jeronimo1968
Oké...thnkzzz... dat moet dan gaan lukken ;)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05 10:57

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Schijf kapot lijkt me niet logisch, aangezien hij er soms wel is en soms niet. Ik zit eerder aan een kabelbreuk of foute connector oid te denken.

• jeronimo1968
Ow....oké....ik heb al een HD besteld, dus we gaan t zien
Zou t ook iets softwarematigs kunnen zijn?
Dus zou ik de c-schijf een keer helemaal moeten formatteren. Of zal dat nix uithalen?

De laatste paar keren opstarten duurt wel 5 minuten en als hij dan is opgestart, zie ik alleen de C-schijf (SSD) nog maar....

Tx

[Voor 76% gewijzigd door jeronimo1968 op 26-03-2021 18:20]

• jeronimo1968
Harde schijf vervangen, geformateerd en nieuwe partities aangemaakt.
Hij lijkt het weer prima te doen...

Tx allemaal
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee