Toon posts:

CD's afspelen op Android (TV)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.266 views

Vraag

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-03 12:55
Is het mogelijk om cd's direct af te spelen op Android of Android TV? Het gaat om een portable cd-speler, dus zo eentje die je via usb aansluit. Ik heb al geprobeerd om hem aan te sluiten en de lade gaat wel open en dicht en hij probeert wel de cd te lezen, dus het werkt an sich wel, maar ik heb nog geen app kunnen ontdekken die de cd ook daadwerkelijk kan afspelen. Hoe pak ik dit aan? Liefst op Android TV (evt. middels sideloading van een bepaalde app of zo - dat is geen probleem!).

[Voor 8% gewijzigd door TheVivaldi op 24-03-2021 22:38]

Alle reacties

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-03 09:20

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Tja.. Android of Android TV, op welk toestel.. de info is nu erg karig. Ik weet dat je zelfs een floppydrive via USB kunt aansluiten op een Andorid telefoon om vervolgens via een dosbox oude shareware floppies te spelen.

Ik denk dat het moet kunnen. Heb je de VLC app al eens geprobeerd?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• TheVivaldi
Ja, VLC al geprobeerd, maar daarin geen optie om een cd af te spelen.
Android TV-toestel is een Sony (modeljaar 2020) met Android TV 9.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Welke apps heb je verder al geprobeerd dan?

• TheVivaldi
Verder heb ik geen apps gezien die cd's zouden kunnen afspelen, vandaar mijn vraag alhier.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Op welke termen had je al gekeken via bijvoorbeeld Google.. vrij karige info zo namelijk ;)

• TheVivaldi
Ik had gezocht op termen als 'can I play cds on android', 'android tv play cds', 'portable cd player android', 'android usb cd player' en nog een paar vergelijkbare termen. Is wel leuk dat je vraagt welke termen ik al op gezocht heb, maar ik ben geen zoekleek, dus ik had hier geen vraag gesteld als één van die zoektermen me geholpen had ;)

In nagenoeg alle gevallen zoek ik eerst dagenlang uitvoerig voordat ik om hulp vraag :)

[Voor 11% gewijzigd door TheVivaldi op 25-03-2021 21:47]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het beeld is niet van een geweldige kwaliteit maar het geeft een idee (hoop ik).

Shield TV = Android TV (9).

Testing, one, two ...

• TheVivaldi
Bedankt voor het meedenken, @hardware-lover! Ik ga de video morgen bekijken, maar er staat in de titel "External DVD Drive" terwijl ik het over cd's heb, dus audiocd's. Is die video dan wel van toepassing op mijn situatie?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheVivaldi schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:49:
Bedankt voor het meedenken, @hardware-lover! Ik ga de video morgen bekijken, maar er staat in de titel "External DVD Drive" terwijl ik het over cd's heb, dus audiocd's. Is die video dan wel van toepassing op mijn situatie?
Ik heb even vluchtig de (te donkere) Youtube video bekeken voor ik deze deelde, en volgens mij zag ik ook audio-tracks voorbij komen. En dat is vrij logisch aangezien de CD downward compatible hoort te zijn op een DVD speler.

Testing, one, two ...

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

TheVivaldi schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:46:
Is wel leuk dat je vraagt welke termen ik al op gezocht heb, maar ik ben geen zoekleek, dus ik had hier geen vraag gesteld als één van die zoektermen me geholpen had ;)

In nagenoeg alle gevallen zoek ik eerst dagenlang uitvoerig voordat ik om hulp vraag :)
Fijn dat je dat als niet-leek ook even laat weten met je zeer uitgebreide beschrijvingen/antwoorde hierboven.. ;)

Scheelt ons een hoop (mee)denkwerk.

Zo werkt dat dus niet GoT. :)

[Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 26-03-2021 00:03]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee