Wisselt constant van text naar grafisch

Pagina: 1
Acties:

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-06 09:28

tutterke

Klein maar tapper!

Topicstarter
Ja sorry, had geen betere topictitel, je zal wel merken waarom...

Ik heb Redhat Linux 7.1, en na het booten zie je ff het login scherm (text based) en dan meteen springt hij over naar het login scherm van het grafisch gedeelte (X)

Normaal gezien doe ik dan Ctrl + Alt + F1 om terug te keren naar de text-login

Maar nu gebeurt iets heel raars

Hij wisselt constant van text naar grafisch, met *flitsen*; ik kan nu niet meer inloggen op geen van beide, omdat ik daar gewoon de kans niet toe krijg, hij wisselt gewoon altijd tussen de beide (met flitsen tussen)

Maar nu zag ik daarnet iets heel raars...

Ik heb ff het scherm in het oog gehouden, en als je goed kijkt dan zie je tussen de flitsen door, een ander scherm, een derde, waar vanalles opstaat, woorden en cijfers, wat juist kan ik natuurlijk niet lezen...

echt heel raar...

iemand een idee wat dit is ?

of is dit gewoon te vaag ?

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

Verwijderd

Ik zou gokken dat X Window niet goed opstart, of je login manager (xdm,kdm,gdm)
Ik zou eens opstarten in een andere, niet-grafische runlevel.
Als je met lilo opstart zou je de optie "init 3" kunnen toevoegen op de lilo commandline.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:10

deadinspace

The what goes where now?

Idd. XFree86 start op, er gaat iets fout, XFree86 crasht. Maar omdat in /etc/inittab ingesteld staat dat XFree86 moet respawnen als hij afgesloten wordt, wordt hij meteen weer gestart. En crasht weer, enz.

Oplossing is idd opstarten in ander runlevel, of (als je met ssh kunt inloggen) ff die regel waar XFree respawn ingesteld staat in /etc/inittab uitcommenten en 'init q' doen.

Verwijderd

Gebruik je geen lilo maar wel een netwerk dan kan inloggen via telnet of ssh oid ook soelaas brengen.. (kun je die X afschieten)

Werkt dat ook niet dan kun je booten vanaf je redhat cd. Deze gebruikt wel lilo, type op de lilo prompt 'rescue' in. Als ie dan is ingelogged dan moet je even je orig. linux partitie mounten op bv. /mnt/disk en daarna naar /mnt/disk gaan en chroot . opgeven.

Heb je dat gedaan dan kun je de xconfigurator runnen, of eventueel het automatisch respawnen van X uitzetten.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:10

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 16 augustus 2001 00:09 schreef hezik het volgende:
Gebruik je geen lilo maar wel een netwerk dan kan inloggen via telnet of ssh oid ook soelaas brengen.. (kun je die X afschieten)
Mja, das nie genoeg hoor.

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Dat derde scherm waar je het over hebt is een status console en daar zie je dus hoe alle apparaten geladen zijn e.d. Ook de runlevel zie je daar.

PS. via telnet of ssh kan je toch wel de instellingen van de text of grafische boot instellen. Dus knal em op text en mik de Xf86config er overheen (of hoe die ook mag heten bij RH)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

Mja, das nie genoeg hoor.
De laatste keer dat ik dat probleem had wel anders.. vraag me niet waarom :)
Pagina: 1