Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofddoel van deze build is programmeren en gamen. Daarnaast zal ik nog een beetje videobewerking en een beetje testen met virtualisatie.
Mijn monitor is 3440x1440 op 144hz, het liefste kom ik hier op, uiteraard niet op ultra.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer hetzelfde als waar ik momenteel op zit. Beetje meer is niet verkeerd, minder is altijd goed.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel het volgende:
Daarnaast heb ik nog een windows licentie liggen. Daarnaast ga ik waarschijnlijk ook Linux er op draaien.
Ik heb ook nog een aantal SSDs die ik uit mijn vorige desktop en laptop over kan plaatsen.
Als laatste heb ik ik nog meerdere fans in mijn huidige desktop die ik over kan plaatsen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste zo klein mogelijk. Dus mocht iemand nog een andere case weten die goed te combineren valt met de huidige componenten, graag.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet gezien de hoeveelheid vermogen wat momenteel al in een kleine SFF case zit.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een controle op mijn build, met als het kan verbeterpunten op mijn build.
Anders
Is het mogelijk om de BIOS zelf op deze mobo's te flashen? Hoewel ik vaker een nieuwe pc heb gebouwd heb ik nog nooit zelf een BIOS geflashed.
Het hoofddoel van deze build is programmeren en gamen. Daarnaast zal ik nog een beetje videobewerking en een beetje testen met virtualisatie.
Mijn monitor is 3440x1440 op 144hz, het liefste kom ik hier op, uiteraard niet op ultra.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer hetzelfde als waar ik momenteel op zit. Beetje meer is niet verkeerd, minder is altijd goed.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel het volgende:
Naam | Link |
Asus GTX 3060 | https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1718715 |
IIyama 1440 UW 144hz | https://tweakers.net/pric...-gb3461wqsu-b1-zwart.html |
Steelseries Rival | pricewatch: Steelseries Rival 3 |
Steelseries 6gv2 | pricewatch: Steelseries 6Gv2 (Qwerty) |
Daarnaast heb ik nog een windows licentie liggen. Daarnaast ga ik waarschijnlijk ook Linux er op draaien.
Ik heb ook nog een aantal SSDs die ik uit mijn vorige desktop en laptop over kan plaatsen.
Als laatste heb ik ik nog meerdere fans in mijn huidige desktop die ik over kan plaatsen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 449,- | € 449,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550I PRO AX | € 163,89 | € 163,89 |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox NR200P Zwart | € 96,- | € 96,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U9S | € 51,- | € 51,- |
1 | Voedingen | Corsair SF450 | € 90,05 | € 90,05 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro 1TB | € 193,- | € 193,- |
Totaal | € 1.042,94 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste zo klein mogelijk. Dus mocht iemand nog een andere case weten die goed te combineren valt met de huidige componenten, graag.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet gezien de hoeveelheid vermogen wat momenteel al in een kleine SFF case zit.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een controle op mijn build, met als het kan verbeterpunten op mijn build.
Anders
Is het mogelijk om de BIOS zelf op deze mobo's te flashen? Hoewel ik vaker een nieuwe pc heb gebouwd heb ik nog nooit zelf een BIOS geflashed.