Vraag

• Azivegu
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-04-2021
Sinds een paar weken heb ik het probleem dat ik met mijn mobiel geen gebruik kan maken van internet op mijn thuis netwerk. Ik ben wel verbonden met de wifi, maar geen toegang tot internet. Dit is een probleem dat bij GEEN enkele andere draadloos apparaat voorkomt. Sterker nog, op andere routers, kan ik wel verbonden zijn met de internet.

Ik heb een Ziggo Connect Box router met 2,4Ghz en 5Ghz (allebei verbinding, maar geen internet). Mijn mobiel wordt wel herkend, dat kan ik zien met de MAC adres.

Mijn mobiel is een Huawei P10.

Ik heb de netwerken verwijderd van mijn mobiel, mobiel opnieuw opgestart, instellingen router bewerkt, en mijn mobiel verwijderd van mijn router. Maar helaas pindakaas. Zoeken op forums voor dit probleem en contact met Ziggo biedt geen oplossingen. Is er iemand die een oplossing hiervoor weet? Als ik überhaupt geen internet kreeg, dacht ik dat het aan mijn gammele mobiel lag, maar het is alleen met mijn eigen router.

Beste antwoord (via rens-br op 25-03-2021 19:16)

• Azivegu
Oh for the love of god....

Probleem is opgelost...

Ik weet niet hoe dit kon gebeuren (ik ben de enige die de inlog gegevens tot mijn router weet) maar mijn mobiel stond op de MAC-filterlijst.

Ik ben een beetje pissig op mijnzelf. Ik geloof niet dat ik dit deed, misschien heb ik per ongeluk iets geopend dat mijn router niet vertrouwde, of zoiets. Ik weet het niet. Maar ik heb internet via de wifi nu.

In iedere geval, heel erg bedankt. Dankzij jullie vragen ben ik toevallig ietsjes verder gaan kijken en kwam ik daar toevallig op. Thanks!!!!

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:48

lier

MikroTik nerd

Is de Huawei helemaal bij qua updates?
Hoe staat Wifi (exact, alle instellingen) ingesteld op je Connectbox?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Azivegu welk kanaal draait het mobiel netwerk?

• Azivegu
lier schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:00:
Is de Huawei helemaal bij qua updates?
Hoe staat Wifi (exact, alle instellingen) ingesteld op je Connectbox?
Yep, draait nu op EMUI 9.1.0. Ik heb verder de APN en netwerk instellingen gereset.
Helaas biedt de Connect Box niet veel mogelijkheden qua instellingen, maar op dit moment is het voor:
2,4Ghz: 802.11b/g/n op 20/40MHz kanaalbreedte. Kanalen zijn automatisch, maar ik heb geprobeerd met specifieke kanalen.
5GHz: 802.11a/n/ac op 20/40/80MHz kanaalbreedte. Hetzelfde met de kanalen.
rens-br schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:18:
@Azivegu welk kanaal draait het mobiel netwerk?
Zie hierboven, maar momenteel is 2,4 op kanaal 6 op automatisch zoeken. 5 is op kanaal 40 op automatisch zoeken ingesteld. Dit probleem heb ik niet met andere mobielen, die kunnen prima gebruik van internet via wifi maken.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Azivegu schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:53:
2,4Ghz: 802.11b/g/n op 20/40MHz kanaalbreedte. Kanalen zijn automatisch, maar ik heb geprobeerd met specifieke kanalen.
5GHz: 802.11a/n/ac op 20/40/80MHz kanaalbreedte. Hetzelfde met de kanalen.
Ik zie daar weinig gekke dingen in, maar ik zou voor de zekerheid even het volgende instellen:
2,4Ghz: 20Mhz, kanaal vast op 1, 6 of 11
5Ghz: 40 of 80Mhz, kanaal vast op een kanaal tussen 36 en 48 (Onder DFS)

• lier

lier

MikroTik nerd

Zou je ook de gekozen security willen delen (uiteraard op je wachtwoord na)?

• Azivegu
rens-br schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:29:
[...]

Ik zie daar weinig gekke dingen in, maar ik zou voor de zekerheid even het volgende instellen:
2,4Ghz: 20Mhz, kanaal vast op 1, 6 of 11
5Ghz: 40 of 80Mhz, kanaal vast op een kanaal tussen 36 en 48 (Onder DFS)
Heb kanaal 1, 6, en 11 geprobeerd, geen soelaas. Heb nu even het vast op kanaal 8 gezet want 6 is natuurlijk lekker druk (is maar 2 andere routers, niets extreem)
Hetzelfde voor 5GHz, zelfde resultaat. Heb het nu op 48 gelaten, denk dat vanavond als niemand het nog nodig heeft zet ik het op 50 vanwege drukte.
lier schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:16:
Zou je ook de gekozen security willen delen (uiteraard op je wachtwoord na)?
2,4 en 5 zitten op WPA2-PSK. Heb beide een andere naam gegeven.

• lier

lier

MikroTik nerd

Azivegu schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:23:
2,4 en 5 zitten op WPA2-PSK. Heb beiden een andere naam gegeven.
TKIP, AES (of beide)?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Azivegu

Probleem is opgelost...

Ik weet niet hoe dit kon gebeuren (ik ben de enige die de inlog gegevens tot mijn router weet) maar mijn mobiel stond op de MAC-filterlijst.

Ik ben een beetje pissig op mijnzelf. Ik geloof niet dat ik dit deed, misschien heb ik per ongeluk iets geopend dat mijn router niet vertrouwde, of zoiets. Ik weet het niet. Maar ik heb internet via de wifi nu.

In iedere geval, heel erg bedankt. Dankzij jullie vragen ben ik toevallig ietsjes verder gaan kijken en kwam ik daar toevallig op. Thanks!!!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Azivegu schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:03:

Probleem is opgelost...

:P

Mooi dat je het hebt kunnen oplossen.

Zet wel nog die 2.4GHz-radio op 1, 6 of 11, danwel op auto: door de manier waarop WiFi werkt is het *veel* beter om een kanaal met meerdere netwerken te delen dan om ze half te overlappen zoals je op kanaal 8 doet. Bij vol delen, deel je zendtijd met alle apparaten in alle netwerken, maar praat niemand door elkaar. Bij overlap praat iedereen wel vol door elkaar en stort performance helemaal in.

Soittakaa Paranoid!

• Azivegu
dion_b schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:25:
[...]

:P

Mooi dat je het hebt kunnen oplossen.

Zet wel nog die 2.4GHz-radio op 1, 6 of 11, danwel op auto: door de manier waarop WiFi werkt is het *veel* beter om een kanaal met meerdere netwerken te delen dan om ze half te overlappen zoals je op kanaal 8 doet. Bij vol delen, deel je zendtijd met alle apparaten in alle netwerken, maar praat niemand door elkaar. Bij overlap praat iedereen wel vol door elkaar en stort performance helemaal in.
Is dat zo, had nooit geweten. Bedankt voor de tip!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee