Toon posts:

Luide Fans

Pagina: 1
Acties:

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-03 12:03
Hallo allemaal,

Bijna een jaar geleden heb ik mijn prebuild omgetoverd tot mijn eigen gebouwde PC. Ik heb toen mijn GPU vervangen van een 1050 Ti naar een RX 580 en mijn voeding naar een CX450M. Ook heb ik de case vervangen voor de Be Quiet Pure Base 500DX. Dit heb ik binnen een dagje gedaan en alles werkte prima. Enkel merk ik dat mijn systeemfans constant op 100% procent lopen te draaien, rond de 900 RPM. Maakt niet uit in welke omstandigheden, zelfs bij normaal gebruik of wanneer de computer niks aan het doen is. Ik had op mijn moederbord 2 fans aansluitingen, 1 voor de CPU en 1 voor de case fans. Ik had enkel 3 case fans en 1 CPU fan. Dus ik heb het volgende gedaan: 2 splitters gekocht en verdeeld onder de aansluitingen. Ik heb al geprobeerd met software zoals speedfan mijn fan speed te controleren maar daar kwam hij niet tevoorschijn, ook in de BIOS kan ik niks vinden, enkel Smart SYSfan, die heb ik uit gezet maar dan nog krijg ik geen optie om hem te bedienen. De Processor is een 3 pin fan en de rest 4 pin.

Heeft iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat mijn case fans niet constant op 100% draaien? 8)

When nothing goes right, go left

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-02 20:34
Wat voor splitter heb je gekocht en wat voor moederbord heb je? 4 pin moet in principe PWM kunnen aansturen, maar ik weet dat sommige goedkope moederborden soms "neppinnen" op hun aansluitingen hebben die niks doen. Kan je zonder splitter wel een fan aansturen?

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-03 12:03
Ik heb inmiddels besloten om een ander moederbord, processor + RAM geheugen aan te schaffen. Dus daar zou het dan hopelijk wel mee moeten lukken :P maar bedankt voor je reactie

When nothing goes right, go left

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee