Toon posts:

Monitor die 2 individuele inputs tegelijk kan weergeven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dredg
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23-03 08:22
Beste tweakers,

Ik zit met de uitdaging dat ik gebruik maak van 2 laptops tegelijk (1 opdrachtgever, 1 werkgever) en 1 scherm heb. Ik heb de setup nu dat in het midden mijn scherm staat en links en rechts de laptop.
Via input op monitor switch ik kan tussen beide laptops en heb muis met 2 bronnen die ik ook makkelijk kan switchen. Werkt allemaal prima op zich.

Maar het liefste heb ik een grotere widescreen monitor waarop ik beide laptops tegelijk kan displayen.
Oftewel die 2 inputs tegelijk kan weergeven.

Heb al gegoogled maar krijg niet echt duidelijke resultaten. Wellicht ligt het aan mijn zoektermen.

Kunnen jullie me een duwtje in de juiste richting geven?

Alle reacties

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:07
op PiP (picture in picture) zoeken.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:33
Correctie: PBP (picture by picture)

• vrank
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-02 20:48
Hier op m'n HP Z27 monitor heet het PiP en is PBP één van de modi ;)

( https://store.hp.com/Neth...d=2TB68A4&opt=ABB&sel=MTO )

[edit] Ik gebruik het zelf niet, net even mee gespeeld. Maar zou een scherm aanraden wat de twee inputs op native resolutie naast elkaar aan kan (zoals het voorbeeld hieronder). De HP Z27 moet je denk ik even wat prutsen met schermresoluties om optimaal gebruik ervan te maken. Nu worden ze gewoon geschaald en naast elkaar / boven elkaar gezet.

[Voor 52% gewijzigd door vrank op 24-03-2021 20:58]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:25
LG 38UC99-W doet 't ook, maar heel gebruiksvriendelijk vind ik 't niet omdat je 't via zo'n joystick onder de monitor moet activeren.

Velen malen prettiger IMHO is één van de twee laptops via RDP overnemen en dus op één fysiek station te werken.

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-03 18:57

Glewellyn

is er ook weer.

PROnline schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:52:
LG 38UC99-W doet 't ook, maar heel gebruiksvriendelijk vind ik 't niet omdat je 't via zo'n joystick onder de monitor moet activeren.

Velen malen prettiger IMHO is één van de twee laptops via RDP overnemen en dus op één fysiek station te werken.
Op mijn samsung c49rg90 werkt het ook met zo'n joystickje. Via RDP een overnemen is echt veel prettiger, ook omdat je dan met 1 toetsenbord en muis kan werken.

Ik gebruik het weleens als ik een systeem opnieuw aan het installeren ben en RDP of SSH nog niet mogelijk zijn.

edit: Ik gebruik het ook best vaak om samen met mijn dochter Minecraft te spelen, ieder op onze eigen PC, maar samen op 1 scherm.

[Voor 7% gewijzigd door Glewellyn op 24-03-2021 21:36]

*zucht*

• dredg
PROnline schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:52:
Zou je dit kunnen uitleggen? Bedoel je met teamviewer de ene laptop overnemen via de andere?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-03 20:42

M2M

medicijnman

RDP host zit niet meer in windows 10 home, maar dat is inderdaad een soort teamviewer, maar dan (vroeger) ingebouwd in elke versie windows. Snelkoppeling op buroblad en gaan :)

-_-

• dredg
Hmmm krijg RDP niet aan het werken. Morgen maar eens aan verdiepen.
Lastige is dat ik geen programma's kan installeren op laptop opdrachtgever.
Dus moet het met de windows RDP tool doen. Maar wil niet lukken

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-04-2022
Je hebt in dit geval een monitor met een KVM switch nodig. Dell heeft een brede range aan modellen die dit ondersteunen. De zakelijke modellen van Philips zijn ook interessant.

Voorbeeld: https://www.bol.com/nl/p/...34-inch/9200000099195499/

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-03 13:56
Dell heeft meerdere grote monitoren welke meerdere inputs tegelijkertijd kunnen weergeven. Bijvoorbeeld Dell U4320Q welke tot 4 laptops/pc's tegelijkertijd weer kan geven (2 hdmi / 2 dp /1 usb-c pd 90W)

• dredg
Cobalt schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 01:08:
Dell heeft meerdere grote monitoren welke meerdere inputs tegelijkertijd kunnen weergeven. Bijvoorbeeld Dell U4320Q welke tot 4 laptops/pc's tegelijkertijd weer kan geven (2 hdmi / 2 dp /1 usb-c pd 90W)
Ik vind ze nogal prijzig, twijfel of dit met het gemak waard is
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee