Toon posts:

Tweakers Developers Summit 2021 (digitaal)

Pagina: 1
Acties:

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Romeowhite
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-11-2022

Romeowhite

Tweakers Developers Summit 2021 (digitaal)

De Tweakers Developers Summit 2021 gaat door! Weliswaar vindt het event dit jaar volledig online plaats, maar dat mag de pret zeker niet drukken. Sterker nog, deze editie duurt maar liefst vier dagen!

Eind 2020 hebben we uitgebreid onderzoek gedaan onder bezoekers van de vorige edities en onze community de volgende vragen gesteld: Hoeveel dagen zou een dergelijke online conferentie idealiter mogen duren? Welke tracks genieten de voorkeur? Wat zijn fijne tijden? En hoe zien bezoekers een online summit überhaupt voor zich? Met alle verkregen feedback is er voor dit jaar een bijzonder programma samengesteld waarmee zo goed mogelijk aan alle wensen wordt voldaan.

Vorig jaar bleek eens te meer hoe de Tweakers Developers Summit wordt gewaardeerd. Het evenement vond plaats in DeFabrique in Utrecht en was voor het eerst uitverkocht. Op 13 februari kwamen liefst 700 bezoekers naar het evenement,

Dit jaar zal het volledig anders gaan, maar aan de inhoud en sprekers (waarover in een later stadium meer) zal het niet liggen. De Developers Summit, met het thema Make IT Real, vindt dit jaar zoals gezegd volledig online plaats, maar dit brengt ook een aantal voordelen met zich mee. Zo kunnen meer tweakers dan ooit de nieuwste ontwikkelingen ontdekken op het gebied van front-end, back-end, devops, AI, security & privacy, en smarthome; de tracks van dit jaar. Het evenement is verdeeld over vier dagen - van woensdag 2 juni tot en met zaterdag 5 juni - waardoor bezoekers minder hoeven te kiezen en aan meer onderdelen kunnen deelnemen. Op de doordeweekse dagen vinden de tracks in de avonduren plaats, zodat gewone werktijden niet in het geding komen. Daarnaast kost een regulier kaartje voor dit alles slechts 40 euro.

Programma

DagTijdTracks
Woensdag 2 juni 202119:00u - 22:00uDevops
Donderdag 3 juni 202119:00u - 22:00uBack-end & AI
Vrijdag 4 juni 202119:00u - 22:00uFront-end
Zaterdag 5 juni 202113:00u - 17:00uSecurity en privacy & Smarthome

Ticket kopen

Wil je meer informatie, of wil je een ticket kopen? Dat kan hier!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:01
Uitgenodigd voor een gratis ticket als abonnee. Hartstikke leuk natuurlijk...maar het is wederom te mooi om waar te zijn. Helemaal gratis als je persoonsgegevens overlegt. Nergens uitgelegd waar die gegevens voor nodig zijn. Voor het digitaal bijwonen van een evenement waarvoor je door de organisatie op een bestaande klantrelatie voor uitgekozen bent lijken me al die gegevens onnodig. Misschien leuk voor de heb?

Make IT Real... how to to gather data for spearphising?

Nu is de vraag natuurlijk waarom dit zo fout gaat. Druk vanuit DPG? Gewoon geen ervaring met het organiseren van evenementen? Blind een overeenkomst gesloten met het bedrijf achter de ticketshop? Misschien iemand als @Arnoud Engelfriet toch maar even inhuren? Of is de insteek later een Plus artikel te schrijven over hoe bedrijven als Tweakers je proberen te verleiden je gegevens te overleggen?

Wat er wordt door Tweakers geëist voor het bijwonen van het online evenement:
Voor- en achternaam
E-mailadres
Geslacht
Stad
Leeftijd

E-mailadres is misschien noodzakelijk als je een ander wilt gebruiken dan die voor Tweakers.net. De rest is leuk voor statistieken.

Addicted to silent computing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Topicstarter

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2022

skabouter

Skabouter

@Creepy Ik stel de vraag hier even omdat ik nergens anders contactgegevens m.b.t. het event kan vinden:

Ik heb voor mijn werkgever een gespecificeerde factuur nodig op naam van de organisatie. Waar moet ik zijn om een dergelijke factuur op te vragen? De bevestiging/invoice die ik heb ontvangen is helaas niet voldoende geeft mijn werkgever aan.

[ Dislect ]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Topicstarter
Ik ben niet inhoudelijk hierbij betrokken, dus ik heb geen idee. @Romeowhite kan jij dit (laten) afhandelen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Romeowhite
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-11-2022
@skabouter Je kunt een mail sturen naar devsummit@tweakers.net. Zou je ook de eisen meteen willen sturen van de factuur? Dan kijk ik er even naar.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:01
Die had ik nog niet gezien. Maar er staat ook geen verwijzing naar bij de ticketshop; effectief dus niet bestaand in het bestelproces. Dat ik ook deel van het probleem. Er wordt gevraagd naar informatie zonder te zeggen waar het voor nodig is en de noodzaak niet evident is. Dat ergens anders, op de website van een ander bedrijf (Tweakers) een pagina staat met toelichting is leuk, maar geen excuus.

Dat daarnaast ticketfraude gesuggereerd wordt als oplossing is natuurlijk geheel de verkeerde aanpak. Een valse naam opgeven omdat je de eis voor naam niet wilt laten vallen, terwijl je nog benoemt dat er geen naamcontrole is. Waarom is het veld zo misleidend? Waarom niet gewoon "weergavenaam tijdens het event" bijvoorbeeld?
De claim dat Eventix die naam nodig heeft ter verificatie staat natuurlijk haaks op de suggestie dat een valse naam ook prima werkt. Er is dus geen controle en daarmee is de eis voor voor en achternaam ook onzin.
"Geef je niet je naam door en zijn er later problemen met je ticket, dan kunnen we je moeilijker helpen." Dat is op eerste ingeving al een uitstekende toevoeging op het formulier.
Maar nu is er geen toelichting, alles is verplicht en daarmee schiet het zijn doel (ver) voorbij.

Eventix en Tweakers lopen blijkbaar nog heel erg achter... sinds mei 2016 heb je de AVG om aan te voldoen en sinds mei 2018 handhaving daarvan. Het is nu mei 2021 en het is in mijn ogen niet vreemd om op te merken dat in vijf jaar tijd er dus nog steeds geen minimaal voldoende procedures zijn voor inschrijvingen.
(Het past wel in het beeld dat Tweakers snel aan het devolueren is naar een cashgrab van DPG. Aan de andere kant geeft dat groeimogelijkheden voor Hardwarejunkies.info)
Het verval komt niet in één keer, maar door aan de lopende band dingen te laten schieten. Zoals iets als dit, wat eenvoudig te herstellen is als er de wil voor is.

Addicted to silent computing

• Creepy

Creepy

Topicstarter
Inhoudelijk kan ik er niks over zeggen behalve dan dat ik qua bestellen uitkom op plan: Tweakers Developers Summit 2021: vier dagen lang digitale diepgang om te bestellen met de volgende text en link. Dus als ik ga bestellen kom ik het wel tegen, zo vond ik de link ook.:
Persoonlijke gegevens (zoals voor- en achternaam, e-mailadres) worden niet gedeeld met partners en/of derde partijen. We gebruiken deze gegevens om je registratieticket en inlogcodes te versturen. Lees hier verder wat Tweakers met jouw gegevens doet.
Verder denk ik dat als je het over privacy e.d. het wil hebben het beter op een meer centrale plek kan doen dan in dit topic over de Developers Summit.

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:48
Iemand een idee waar de recordings van gisteravond te vinden zijn?

Edit: gevonden: On-demand video's from June 8 (9am) till June 22 (9am).

[Voor 36% gewijzigd door orillion op 03-06-2021 09:05]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee