Vraag
Beste antwoord (via Maarten1234! op 24-03-2021 17:01)
Probeer even op je igpu als het dan weg is dan is je gpu waarschijnlijk dood.
PC : Ryzen 7 3800x / 6800XT / 32 GB DDR4 @ 3200
Alle reacties
Lijkt op GPU-memory problemen, maar mijn glazen bol is stuk dus verder dan dat kom ik niet. Misschien zou je zelf het e.e.a. kunnen proberen om een diagnose te stellen?
Ik heb trouwens een i5-6400 cpu, een R9 280X videokaart, een Coolermaster 550w powersupply een Crucial ssd waarop windows is geinstalleerd en een hdd van western digital blue 1tb
Probeer even op je igpu als het dan weg is dan is je gpu waarschijnlijk dood.
PC : Ryzen 7 3800x / 6800XT / 32 GB DDR4 @ 3200
@BlackBarryNL Ik heb het geprobeerd en het is weg. Ik vind het wel gek dat mn videokaart dan nog wel beeld gaf
GPU problemen kunnen zich in allerlei zaken uiten, niet alle transistors in de chips zijn natuurlijk in 1x stuk.Maarten1234! schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:01:
@BlackBarryNL Ik heb het geprobeerd en het is weg. Ik vind het wel gek dat mn videokaart dan nog wel beeld gaf
niks geks aan, het zijn typische symptomen van een stervende videokaart/videogeheugen.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Kan het zijn dat je videokaart fan niet goed de warmte meer kan afvoeren? Check eens of de warme lucht weg kan komen.
Het is nu al te laat. Die videokaart is stervend. Een R9 280X is oud trouwens en ze draaien vaak warm. Grote kans dat het PCB en/of de backplate krom is geworden, waardoor het geheugen niet meer goed gekoeld wordt.
Of de chips hebben een gebroken BGA balletje (soldeerverbinding), iets wat met een reflow mogelijk (tijdelijk) op te lossen is.Playa del C. schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:14:
Het is nu al te laat. Die videokaart is stervend. Een R9 280X is oud trouwens en ze draaien vaak warm. Grote kans dat het PCB en/of de backplate krom is geworden, waardoor het geheugen niet meer goed gekoeld wordt.
Pagina: 1