Vraag

• Kevin Jagroep
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-11-2021
over de samsung galaxy tab s 6lite of 7

Goede dag

ik wil een tablet halen voor onder andere bladmuziek, het gebruiken als midi controller, en tekenen. Niets hoeft professioneel.

Ik kwam uit op een galaxy tab s6 lite. Deze is echter 2 jaar oud. Het wordt overal waar ik keek in de aanbieding geplaatst. De tab s7 zit ook in de promotie.
Dit doet mij denken dat de s6lite er binnenkort uit gaat en dat ze van de modellen af moeten. Het is notabene 2 jaar oud. De tab s5 is niet meer tekoop, dus houden ze het denk ik op 2 jaar in de verkoop. Als de tab s8 uitkomt neem ik dus aan dat de s6lite niet meer tekoop is.

Ervan uitgaande dat de tab s8 rond de zelfde prijs gaat zitten als de tab s7 nu (of 100 euro duurder) dan gaan de meeste mensen denk ik voor de 8 ipv de 7 voor dat geld.
Dan neem ik aan dat de 7 een stuk goedkoper wordt.

Raden jullie aan om de tab s6lite te halen, de tab s7 te halen of om te wachten tot de 8 uitkomt?
Zou ik ook mogen weten waarom?

Super bedankt voor het nemen van de tijd en moeite, mogen jullie gezond en wel zijn 😄
Mvg
Kevin

Beste antwoord (via Kevin Jagroep op 01-04-2021 17:56)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:13
Na 2-3 jaar is een tablet met Android eigenlijk afgeschreven. Er komen dan namelijk geen security-updates meer. Tenzij je direct naar custom Roma wilt grijpen, een zeer slechte keuze dus.

Alle reacties

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:01

Tens

fits the description

Tsja, wat wil je zelf?

Als de '6' goed genoeg is voor jou, waarom dan een veel duurdere '8' halen?

Jouw redenering volgend, wordt de '7' bij introductie van de '9' pas echt goedkoper.

De '8' komt wrs pas na de zomer btw. De verwachte prijs is ook afhankelijk van wat de nieuwe appels doen.
Niet echt veel over te zeggen dus, behalve: niet goedkoper dan de '7's bij introductie.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:14
Neem een model dat zeker zal werken. Houd ook rekening met dat er geen updates meer komen, dus dat het minder veilig is voor internet gebruik, en dat applicaties het niet meer zullen ondersteunen. Een Android versie kan rekenen op 5 jaar applicatie updates.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• hoi1234
Na 2-3 jaar is een tablet met Android eigenlijk afgeschreven. Er komen dan namelijk geen security-updates meer. Tenzij je direct naar custom Roma wilt grijpen, een zeer slechte keuze dus.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:01

Tens

fits the description

hoi1234 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:48:
Dat geldt toch ook voor de meeste telefoons? :?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• hoi1234
Tens schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:04:
[...]

Dat geldt toch ook voor de meeste telefoons? :?
Ja. Maar als je nu nog een 2 jaar oude Tab S6 lite koopt, kun je er in alle waarschijnlijkheid nog max 1 jaar mee doen. Dan is het ondanks de korting toch een heel dure tablet. Als je nu echter een nieuwe Tab S7 koopt, kun je er weer 2-3 jaar tegenaan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee