Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• wim1980
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 30-03 15:10
Sinds een aantal maanden wordt Home Assistant actief gebruikt icm Toon, Tradfri, Zigbee sensoren, een SMA inverter e.d. Nu zou ik graag een bedieningspaneel in mijn kamer hangen. In principe zijn die mogelijkheden helder en neig ik naar de optie om een RasPi icm een touchscreen in te zetten. 'Probleem' is echter dat ik ook Toon in mijn woonkamer heb hangen. Nu zie ik het liefst een optie waarbij ik niet beide schermen in de kamer heb. Ik ben me bewust van de opties binnen een rooted Toon. Ik vind die mogelijkheden echter te beperkt en gebruik liever een Lovelace dashboard.

In principe zou de oplossing liggen in een headless thermostaat met externe temperatuursensor (ik vind het prima om van Toon af te stappen). Dan zou de thermostaat in de buurt van de ketel kunnen hangen, de sensor in de woonkamer en kan het geheel bestuurt worden vanuit HA. Ik kan alleen dergelijke oplossingen niet vinden. Bestaat deze optie? Zijn er meer gebruikers die een dergelijke setup hebben?

ik hoor graag jullie advies.

Alle reacties

• ihidde
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 09-06 22:13
Misschien een Tado een goede optie met de sensor in de kamer die communiceert met de ketel. Daarnaast over te stappen naar HA en gebruik te maken van de mogelijkheden die het systeem kent. Mooi voorbeeld van een dashboard aan de muur is onderstaande url:

https://community.home-as...a-lovelace-ui/162594/1077

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True