Sinds een aantal maanden wordt Home Assistant actief gebruikt icm Toon, Tradfri, Zigbee sensoren, een SMA inverter e.d. Nu zou ik graag een bedieningspaneel in mijn kamer hangen. In principe zijn die mogelijkheden helder en neig ik naar de optie om een RasPi icm een touchscreen in te zetten. 'Probleem' is echter dat ik ook Toon in mijn woonkamer heb hangen. Nu zie ik het liefst een optie waarbij ik niet beide schermen in de kamer heb. Ik ben me bewust van de opties binnen een rooted Toon. Ik vind die mogelijkheden echter te beperkt en gebruik liever een Lovelace dashboard.
In principe zou de oplossing liggen in een headless thermostaat met externe temperatuursensor (ik vind het prima om van Toon af te stappen). Dan zou de thermostaat in de buurt van de ketel kunnen hangen, de sensor in de woonkamer en kan het geheel bestuurt worden vanuit HA. Ik kan alleen dergelijke oplossingen niet vinden. Bestaat deze optie? Zijn er meer gebruikers die een dergelijke setup hebben?
ik hoor graag jullie advies.
In principe zou de oplossing liggen in een headless thermostaat met externe temperatuursensor (ik vind het prima om van Toon af te stappen). Dan zou de thermostaat in de buurt van de ketel kunnen hangen, de sensor in de woonkamer en kan het geheel bestuurt worden vanuit HA. Ik kan alleen dergelijke oplossingen niet vinden. Bestaat deze optie? Zijn er meer gebruikers die een dergelijke setup hebben?
ik hoor graag jullie advies.