Toon posts:

Fiber, the last mile

Pagina: 1
Acties:

• LittleBit
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-05 17:43
Ik heb bij mijn kennissen, die glasvezel hebben, nagevraagd hoe het nu precies zit bij hen en dat blijkt nogal verschillend te zijn.

Een kennis heeft glas van T-Mobile maar toen ik in hun meterkast keek stond er op het aansluitkastje toch Reggefiber(lees KPN)
Blijkbaar gaat T-Mobile tot de wijkkast en gaat het laatste stukje toch over KPN-infrastructuur.

Andere kennis heeft 2 glasvezelaansluitingen welke daadwerkelijk apart binnenkomen.

en weer andere kennnis heeft lange oprijlaan
en heeft flink moeten betalen voor aanleg van een zgn. HDPE(mantel)-buis naast z'n oprit
en ondanks dat die mantelbuis grotendeels leeg is, staat de provider toch niet toe dat een andere provider zijn fiber hierdoor blaast.

Wat zijn jullie ervaringen over aanleg/eigendom van de binnenkomende fiber ?
Is dat overal anders geregeld ?

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:05
Als de oprijlaan van jou is en je moet betalen, mag je dan niet verwachten dat hetgeen waarvoor je betaald ook van jou is ? Volgens mij zit dat in de kleine lettertjes van een opdracht, maar daar zou ik denk ik wel iets over willen zeggen, anders graaf en leg ik mijn eigen stukje wel.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 15:59
Ja dit is overal anders geregeld.

Ik woon nu in Segbroek Den Haag en daar is vorig jaar door T-mobile FTTH aangelegd. Direct afgesloten met 1000/1000 abonnement.
Deze maand is KPN de deuren aan het afgaan om ook FTTH aan te leggen. De manier waarop ben ik totaal niet over te spreken. Vorige week belde er een of ander broekie aan met de letterlijke tekst: "Hallo, KPN komt binnenkort glasvezel aanleggen, mag ik even binnenkomen om te kijken waar de aansluiting kan komen en kun je de gegevens van de VVE even met ons delen?" Let wel: ik heb nooit om KPN glasvezel gevraagd. En hoef het ook niet.

Feit is dat we volgende maand gaan verhuizen naar Pijnacker. Daar ligt KPN FTTH met wijkkasten van T-Mobile. Ik wil mijn T-mobile abonnement meenemen, maar ze bieden daar op dit moment max 100/100 aan, terwijl andere aanbieders daar wel 1000/500 aanbieden. T-mobile gaf aan in de loop van het jaar ook de hogere snelheden aan te bieden, maar dit op dit moment nog niet te doen vanwege de kosten die KPN hier voor rekent op hun infra. In de loop v/h jaar hopen ze dit door aanpassingen in de wijkkasten toch tegen dezelfde prijs aan te kunnen bieden.

Kortom: KPN zet zijn eigen infra wel open voor andere providers, maar weigert zelf op de infra van andere providers te opereren. Gevolg is dat hier in Den Haag straks 2 fiber-kabels (KPN & T-mobile) in de straat liggen. Het is echt een grote tyfuszooi en de overheid weigert in te grijpen (want yolo-vvd: laat de markt zijn werk maar doen).

Dus ja: het is overal anders geregeld, op veel plekken een tyfusbende en dat komt omdat er i.t.t. bv. water en elektra 0 overheidsinterventie is.

Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
RobbieB schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:32:
Let wel: ik heb nooit om KPN glasvezel gevraagd. En hoef het ook niet.
Jammer dat je geweigerd hebt, de volgende bewoners in je oude huis hadden misschien wel gewild. Mijn bovenburen zijn bijvoorbeeld aangewezen op Ziggo omdat de vorige bewoners de KPN-glasvezel ook niet nodig vonden.

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:05
RobbieB schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:32:
Ja dit is overal anders geregeld.

Ik woon nu in Segbroek Den Haag en daar is vorig jaar door T-mobile FTTH aangelegd. Direct afgesloten met 1000/1000 abonnement.
Deze maand is KPN de deuren aan het afgaan om ook FTTH aan te leggen. De manier waarop ben ik totaal niet over te spreken. Vorige week belde er een of ander broekie aan met de letterlijke tekst: "Hallo, KPN komt binnenkort glasvezel aanleggen, mag ik even binnenkomen om te kijken waar de aansluiting kan komen en kun je de gegevens van de VVE even met ons delen?" Let wel: ik heb nooit om KPN glasvezel gevraagd. En hoef het ook niet.

Feit is dat we volgende maand gaan verhuizen naar Pijnacker. Daar ligt KPN FTTH met wijkkasten van T-Mobile. Ik wil mijn T-mobile abonnement meenemen, maar ze bieden daar op dit moment max 100/100 aan, terwijl andere aanbieders daar wel 1000/500 aanbieden. T-mobile gaf aan in de loop van het jaar ook de hogere snelheden aan te bieden, maar dit op dit moment nog niet te doen vanwege de kosten die KPN hier voor rekent op hun infra. In de loop v/h jaar hopen ze dit door aanpassingen in de wijkkasten toch tegen dezelfde prijs aan te kunnen bieden.

Kortom: KPN zet zijn eigen infra wel open voor andere providers, maar weigert zelf op de infra van andere providers te opereren. Gevolg is dat hier in Den Haag straks 2 fiber-kabels (KPN & T-mobile) in de straat liggen. Het is echt een grote tyfuszooi en de overheid weigert in te grijpen (want yolo-vvd: laat de markt zijn werk maar doen).

Dus ja: het is overal anders geregeld, op veel plekken een tyfusbende en dat komt omdat er i.t.t. bv. water en elektra 0 overheidsinterventie is.
Eigenlijk toch te belachelijk voor woorden, ik woon ook in een stad, maar glasvezel is hier niet, DSL max 20/2 en dus ziggo als enigste alternatief.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 15:59
LanTao schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:14:
[...]

Jammer dat je geweigerd hebt, de volgende bewoners in je oude huis hadden misschien wel gewild. Mijn bovenburen zijn bijvoorbeeld aangewezen op Ziggo omdat de vorige bewoners de KPN-glasvezel ook niet nodig vonden.
Dan kunnen ze toch gewoon contact opnemen met KPN voor een verbinding? En er ligt al FTTH van T-mobile.

Het is voor mij ook echt een principe kwestie:
- KPN die doodleuk denkt even aan te bellen en mijn huis binnen te komen zonder het ook maar in hun hoofd te halen hier een afspraak voor te maken. Hoe moet ik weten dat het iemand van KPN is en niet een inbreker die komt scouten? Vanwege zo’n makkelijk vervalsbaar pasje en van die jasjes die massaal op Telegram groepen te koop aangeboden worden? Doei. Als je mijn huis in wil maak je een afspraak. Punt uit.

- KPN kan gewoon gebruik maken van de lijn van t-mobile die er al ligt, maar nee, ze moeten hier weer een week lang de straat open slopen met een grote kans op storingen. Puur omdat ze iedere cent willen melken met als gevolg dat de stoep hier nog voller komt te liggen. Compleet overbodig.

Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:10
RobbieB schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:19:
[...]

Dan kunnen ze toch gewoon contact opnemen met KPN voor een verbinding? En er ligt al FTTH van T-mobile.

Het is voor mij ook echt een principe kwestie:
- KPN die doodleuk denkt even aan te bellen en mijn huis binnen te komen zonder het ook maar in hun hoofd te halen hier een afspraak voor te maken. Hoe moet ik weten dat het iemand van KPN is en niet een inbreker die komt scouten? Vanwege zo’n makkelijk vervalsbaar pasje en van die jasjes die massaal op Telegram groepen te koop aangeboden worden? Doei. Als je mijn huis in wil maak je een afspraak. Punt uit.

- KPN kan gewoon gebruik maken van de lijn van t-mobile die er al ligt, maar nee, ze moeten hier weer een week lang de straat open slopen met een grote kans op storingen. Puur omdat ze iedere cent willen melken met als gevolg dat de stoep hier nog voller komt te liggen. Compleet overbodig.
Ik vind jouw houding en je sterke emotionele reactie wat overdreven. KPN is jou helemaal niks verplicht.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
MarcoC schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:31:
[...]

Ik vind jouw houding en je sterke emotionele reactie wat overdreven. KPN is jou helemaal niks verplicht.
Maar hij ook niet aan KPN. Kan zijn reactie wel indenken.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee