Toon posts:

Geluid buitenunit airco

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fearless91
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-03-2021
Mijn vraag
Goedemiddag, wij krijgen binnenkort nieuwe LG airco's geinstalleerd.
het is de bedoeling dat de buitenunit aan de gevel wordt bevestigd van de tuinkant waar we zomers dus buiten zitten.
Nu ben ik benieuwd hoeveel geluid zo'n buitenunit nu echt produceert. Heeft er hier iemand ervaring mee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Het betreft een LG MU3R19 5kw buitenunit.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:04
Wil je dat we het geluid gaan omschrijven? Geluid is een nogal subjectief iets, voor iedereen anders, in elke situatie anders.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:42

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Welkom op Tweakers.

Heb je de datasheet al opgezocht? Hier staat het aantal decibels voor de betreffende unit als het goed is gewoon in beschreven.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• fearless91
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-03-2021
Ja heb het aantal decibel ( 63DB en 48db bij koelen )opgezocht op de datasheet, maar ben eigenlijk benieuwd naar de praktijk ervaringen hiervan..

[Voor 7% gewijzigd door fearless91 op 24-03-2021 14:37]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Bij de overburen aan de gevel hangt een LG voor jaren, ik heb hem nog nooit gehoord, maar ja wat zegt dat? Misschien heeft ie ook nooit aangestaan ;)

Om eerlijk te zeggen heb ik nog nooit eigenlijk een A/c veel lawaai horen maken, dus zal best meevallen. Met koelen dan.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ligt eraan of deze nog voor of na 1 april geplaatst wordt, daarna zou die niet meer dan 40db mogen produceren.

https://www.rijksoverheid...0%99s-worden-aangescherpt

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hmm veel hangt ervan af hoe gevoelig je bent aan geluid en of je er dan aan gaat ergeren. Mijn vorige buren hadden twee buiten units op het plat dak staan op een paar meter van onze slaapkamerraam. Ik ben gevoelig aan geluid maar ik heb er mij niet aan gestoord. De vorige bewoonster werd er knettergek van maar die lag in conflict met de buurman dus wellicht was elk geluid er te veel aan.

Ik denk dat het best zal meevallen omdat je weet dat je zelf controle hebt over het geluid. Het is voor jouw eigen genot en je kan zelf beslissen om het uit te zetten als je wilt. Dat maakt al veel verschil uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-03 09:41
Soldaatje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:57:
Ligt eraan of deze nog voor of na 1 april geplaatst wordt, daarna zou die niet meer dan 40db mogen produceren.

https://www.rijksoverheid...0%99s-worden-aangescherpt
Niet helemaal, bij de buren mag het geluid van de buitenunit niet luider zijn dan 40db.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee