• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59
ik heb laatst op tv gezien dat vrouwelijke jaloezie voortkomt uit het feit dat de man z'n energie wel eens in andere kinderen dan die van haar zou kunnen gaan steken. mannelijke jaloezie komt voort uit het feit dat mannen geen zin hebben het kind van de concurrent groot te brengen.

waarom kunnen mensen dan ineens wel een totaal vreemd kind opvoeden als ware het hun eigen?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:24
Op woensdag 15 augustus 2001 20:21 schreef Major_Kusanagi het volgende:
ik heb laatst op tv gezien dat vrouwelijke jaloezie voortkomt uit het feit dat de man z'n energie wel eens in andere kinderen dan die van haar zou kunnen gaan steken. mannelijke jaloezie komt voort uit het feit dat mannen geen zin hebben het kind van de concurrent groot te brengen.

waarom kunnen mensen dan ineens wel een totaal vreemd kind opvoeden als ware het hun eigen?
Dat snap ik dus ook niet nee.

Verwijderd

ik heb het altijd "hoogwaardig menselijk" gedrag gevonden. Ik denk niet dat VEEL diersoorten dit gedrag vertonen.

Maar er zal wel een minder hoogwaardige psychologische verklaring achter zitten

Verwijderd

of een fysieke verklaring, de vrouw of man (of beide) is onvruchtbaar. en ze willen toch graag kinderen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:38
Op woensdag 15 augustus 2001 22:00 schreef BertV_de_tweede het volgende:
ik heb het altijd "hoogwaardig menselijk" gedrag gevonden. Ik denk niet dat VEEL diersoorten dit gedrag vertonen.

Maar er zal wel een minder hoogwaardige psychologische verklaring achter zitten
er zijn ZAT dieren die jonkies van een andere moeder bij zichzelf laten zogen mocht die moeder komen te overlijden.

verder kan ik zo ff twee dingen bedenken:
- man/vrouw onvruchtbaar
- solidariteit met het kind (kind is wees geworden bijvoorbeeld)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Nikki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07-2005

Nikki

Hmm en als een gezinnetje bestaande uit man vrouw en een paar lieve kindjes nou besluit om er een stikvreemd adoptiekindje aan toe te voegen?

Onvruchtbaarheid valt af (ze hebben kindjes)
Solidariteit met het kind (ze kennen het amper)
Misschien gewoon medemenselijkheid??
Naastenliefde?
Zou het dan toch bestaan?

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 00:20 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

er zijn ZAT dieren die jonkies van een andere moeder bij zichzelf laten zogen mocht die moeder komen te overlijden.

verder kan ik zo ff twee dingen bedenken:
- man/vrouw onvruchtbaar
- solidariteit met het kind (kind is wees geworden bijvoorbeeld)
:)

Citaat: "...de Koekoek maakt zelf geen nest;
als het vrouwtje toe is aan het leggen
van een ei doet ze dat in het nest van een
andere vogel en vliegt weg..." :?

Het 'gast-gezinnen-vogel-echtpaar' voedt het
koekoeksjong op als was het hun eigen. :)

Ben zelf -weeskindjongentje- ; geadopteerd en opgegroeid in adoptie-gezin. :)
Mijn pleegouders hadden een sterke kinderwens die niet vervuld werd en waren -bijdeweg- zéér sociaal ! :)

En oh man.... :( ;
Er bestaat zo'n funeste en beperkte wereldbeeldvisie anno '01 alsof je uitsluitend nog dingen zou doen vanwege het gewin... :'(
Ooit komt weer het inzicht dat geld slechts een weg is naar het 'geluk'... :)

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Ik denk dat mensen die adopteren gewoon graag een gezin willen. Het proces dat ze zelf geen kinderen kunnen hebben, gaat langzaam. Bovendien zullen idealistische principes ook wel een rol spelen. Je kan een kind een thuis bieden.

Ik ken een soort adoptie trouwens wel in de dierenwereld: mijn katten voedden de andere kleintjes uit de groep ook op. Henk en Benny (yes, POEZEN, found that out the hard way |:( ) hadden allebei een nestje, samen 5. En ze maakten geen onderscheid tussen de kleintjes. Het was één grote knoedel poezen en ze zoogden ook de kittens van de ander. Degene van de moeders die langskwam, verzorgde de voeding... :)

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 09:33 schreef Elvhenk het volgende:
Ik denk dat mensen die adopteren gewoon graag een gezin willen. Het proces dat ze zelf geen kinderen kunnen hebben, gaat langzaam. Bovendien zullen idealistische principes ook wel een rol spelen. Je kan een kind een thuis bieden.

Ik ken een soort adoptie trouwens wel in de dierenwereld: mijn katten voedden de andere kleintjes uit de groep ook op. Henk en Benny (yes, POEZEN, found that out the hard way |:( ) hadden allebei een nestje, samen 5. En ze maakten geen onderscheid tussen de kleintjes. Het was één grote knoedel poezen en ze zoogden ook de kittens van de ander. Degene van de moeders die langskwam, verzorgde de voeding... :)
Ik denk dat mensen die adopteren gewoon graag een gezin willen.
ja dat denk ik nou ook, sommige mensen willen HEEEEEEEEEL graag een gezin en als er niks anders op zit dan maar adopteren? het is volgens mij gewoon de drang om een gezin te hebben.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

En dan heb je nog de groep adoptie ouders die een eigen gezin hebben, maar graag ook hun geluk met minder 'gelukkige' kinderen willen delen.

Eene van mijn kennissen heeft bijvoorbeeld zelf 4 kinderen en een stuk of 6 adoptie kinderen. En die adoptie kinderen waren allemaal niet te handhaven in een tehuis. en bij de meesten gaat het bij hun heel erg goed.

En anderen vallen in als de echte ouders het niet meer kunnen bol werken. En in sommige gevallen blijft daar ook een, voor die kinderen, hele belangrijke relatie uit voort.

Nu snap ik dat de meeste bovenstaande het hadden over het adopteren van een baby-tje maar, er zijn meer dan genoeg mensen die grotere kinderen adopteren, en dan meestal uit het oog punt van "wij hebben het goed en zijn minder, maar samen kunnen wij het nog beter hebben".

En voor geld doet deze laatste groep ouders het meestal niet, maar meestal uit roeping. Vaak zijn het sociaal zeer bewogen mensen.

En de meeste kinderen/jongeren die op die manier geadopteerd worden, hebben veel problemen, dus die adoptie-ouders kiezen vaak ook niet de makkelijkste weg.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Op vrijdag 17 augustus 2001 07:14 schreef koekoeksjong het volgende:

[..]

:)

Citaat: "...de Koekoek maakt zelf geen nest;
als het vrouwtje toe is aan het leggen
van een ei doet ze dat in het nest van een
andere vogel en vliegt weg..." :?

Het 'gast-gezinnen-vogel-echtpaar' voedt het
koekoeksjong op als was het hun eigen. :)

Ben zelf -weeskindjongentje- ; geadopteerd en opgegroeid in adoptie-gezin. :)
Mijn pleegouders hadden een sterke kinderwens die niet vervuld werd en waren -bijdeweg- zéér sociaal ! :)

En oh man.... :( ;
Er bestaat zo'n funeste en beperkte wereldbeeldvisie anno '01 alsof je uitsluitend nog dingen zou doen vanwege het gewin... :'(
Ooit komt weer het inzicht dat geld slechts een weg is naar het 'geluk'... :)
Van sommige reacties lopen de rillingen gewoon over je rug, ben je daarna erg stil en het loopt uit op enorme blijheid... Dit was voor mij zo'n reactie.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Pagina: 1