Vraag

• _DJ
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-03 22:14
Sinds deze week heb ik problemen met een simpel NUC-systeempje voor mijn kinderen dat ik in 2017 gekocht en geïnstalleerd heb. Hij startte niet meer op en bij de adapter vlak achter de stekker knetterde het een beetje. De draad was daar kapot. Vandaar dat ik bij viadennis een nieuwe, originele adapter besteld heb. Als ik die in het stopcontact steek licht het powerknopje oranje-rood op samen met een miniLEDje op het moederbord maar zodra ik die knop dan indruk gaan alle lichtjes uit.

Dit zijn de gegevens van de NUC:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1KabelsStartech.com 0.3m, HDMI - HDMI€ 7,86€ 7,86
1BarebonesIntel NUC NUC7i3BNK€ 388,76€ 388,76
1MonitorenBenQ GL2250HM Zwart€ 0,-€ 0,-
1ToetsenbordenTrust XIMO (Qwerty US)€ 24,99€ 24,99
1Geheugen internSamsung M471A1K43BB0-CPB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesIntel 600p 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 421,61

Deze nieuwe powercable heb ik besteld: https://viadennis.nl/orig.../nuc+series/nuc7i3bnk/65w

Is het mogelijkheid dat door een kapotte kabel er intern in de NUC ook iets kapot is gegaan, is de nieuwe kabel toch niet de juiste of zie ik iets mafs over het hoofd?

Alle reacties

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet je zeker dat die oude adapter wel defect was (los vd draad dan)?

Is het powerknopje altijd al rood? Zo nee, zoek eens in de handleiding op waar de kleuren voor staan, idem voor het lampje op het moederbord. Ik neem aan dat er geen speakertje in een NUC zit, maar wellicht knippert dat lampje op het moederbord en geeft dat aan in welke richting je het moet zoeken?

• marwatt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:26
Tijd terug iets gelijkaardigs gehad met een nuc. Uiteindelijk was voor mij de oplossing om een bios reset te doen door de batterij er een paar minuten uit te halen. Heel het ding moet daar wel voor uit elkaar.

• _DJ
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-03 22:14
Aikon schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:47:
Weet je zeker dat die oude adapter wel defect was (los vd draad dan)?
Nee was ik niet zeker van.
Is het powerknopje altijd al rood?
Ja.
Zo nee, zoek eens in de handleiding op waar de kleuren voor staan, idem voor het lampje op het moederbord. Ik neem aan dat er geen speakertje in een NUC zit, maar wellicht knippert dat lampje op het moederbord en geeft dat aan in welke richting je het moet zoeken?
Zo ver ik weet geen speakertje inderdaad en nee lampje knippert niet. Heb de handleiding er op nagezocht maar daar kwam niks uit.
marwatt schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:31:
Tijd terug iets gelijkaardigs gehad met een nuc. Uiteindelijk was voor mij de oplossing om een bios reset te doen door de batterij er een paar minuten uit te halen. Heel het ding moet daar wel voor uit elkaar.
Hielp bij mij helaas ook niet. Heb de extra voedingskabel retour gestuurd en een nieuwe NUC aangeschaft. Geheugen en ssd overgezet, Windows opnieuw geactiveerd en de kinderen konden verder waar ze gebleven waren.

Het is trouwens wel een tip om ook een topic aan te maken in de Intel Community. Daar werd ook snel en inhoudelijk gereageerd. https://community.intel.c...i73bnk/m-p/1267560#M81992

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee