Toon posts:

Assassin's Creed - welke setting wil jij?

Pagina: 1
Acties:

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-05 20:14
Het leek mij interessant om is te peilen wat men hier graag wilt als toekomstige settings in de Assassin's Creed games, en waarom? Sommige settings werken wellicht niet, niet interessant genoeg, te weinig variatie qua wapens, uniformen/armor sets, gebeurtenissen waarop het verhaal zich kan leunen.

De grootste reden waarom ik deze franchise altijd speel is namelijk de historische setting, al moet ik wel zeggen dat de franchise nu te ver afwijkt van het echte Assassin's Creed gedachten, met als diepte punt Odyssey, toffe setting, maar geen AC game te noemen.

Als het aan mij ligt keren ze terug naar 1 of 2 grote steden met o.a. toffe free running opties, zoals Unity.

De setting die ik hoop te zien is Amsterdam ergens in de Gouden Eeuw (17e eeuw).

Waarom?
- Unieke setting, weinig tot niet gebruikt in games.
- Prachtige architectuur. Amsterdam was toen der tijd al vrij groot dus sterk genoeg als 1 grote stad map.
- Haven en zee activiteiten. Amsterdam was een belangrijke havenstad. Nederland was heer en meester op het water, genoeg opties om dit in de game te verwerken.
- Kunst, wetenschap, handel. Ook hier kun je van alles om heen bouwen zoals bekende personen te onmoeten, handel om inkomsten binnen te halen etc.
- Kleding / kostuums. Geen idee wat de exacte namen zijn voor het gene wat ze toen droegen, maar o.a. zo'n pak met een grote hoed en veer is toch gaaf. Kunnen de developers genoeg mee fantaseren om hiervan ook een AC kostuum te maken.
- Genoeg bekende personen om te gebruiken zoals Michiel de Ruyter.

Welke setting wil jij graag zien in de AC franchise?

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Amsterdam in die tijd lijkt mij ook heel gaaf en geschikt (VOC) voor een game.
De AC's in (vooral) steden heb ik altijd leuker gevonden dan de grote gebieden van Origins/Odyssey/Valhalla.
Verder: meer stealth gameplay en minder vechten, kortere game maar met hogere kwaliteit missies, historie in het verhaal weer meer laten meespelen (blijft wat oppervlakkig in de laatste delen).

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik ga juist liever de andere kant op (zowel geografisch als qua stijl). Mij lijkt een spel ten tijde van Dzjengis Khan mij erg interessant. Reizen over de steppe, steden infiltreren en grote belegeringen/veldslagen.

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:46
De originele bedenker van AC - Patrice Desilets had een concept voor een dergelijke game: Amsterdam 1666, maar het is al 2 jaar sinds ik er iets van gehoord heb, en hij werkt ondertussen ook al aan andere dingen. Dus geen idee wat er nog van gaat komen.

Persoonlijk maakt de setting me niet zoveel uit, maar wat ze ermee doen. Vikings interesseren me niet echt, maar Valhalla is enorm goed. De Franse revolutie is één van de interessantse periodes, maar daar hebben ze een knoeiboel van gemaakt....

Zolang ze er goeie research insteken en het goed uitwerken, kunnen de meeste settings wel interessant zijn.

• Westland1940
@Tom Ik ook, liever steden als een open wereld erom heen. Hoewel er grote steden zijn in Origins/Odyssey/Valhalla, voelen ze totaal niet aan als een stad als in Unity. Je rent er doorheen, geen sfeer naar mijn mening.

@stutrecht Zeer interessant historische gezien. Ik heb me nog nooit zo verdiept in dat tijdperk maar ik vond Ghost of Tsushima, zelfde tijdperk, echt heel goed. Had zo een frisse AC game kunnen zijn. Ik miste daar ook geen grote steden of iets dergelijks.

@AntiChrist7 1666 Amsterdam volg ik ook al jaren, en in 2019 zei Desilets nog "Zeker, Amsterdam 1666 gaat gebeuren.” Op YouTube vind je ook een ongebruikte trailer, oogt onderhand wel behoorlijk gedateerd.

Concept art ziet er wel tof uit, dat duistere, mysterieuze sfeertje trek ik wel, en past ook zeker in die tijd. Veel dingen waren natuurlijk verklaarbaar, bang voor de duivel of de hel, angst voor heksenrij, dat soort zaken.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:08
Ik vond eigenlijk AC black flag de laatste echt leuke. Unity, Origin, Odyssy, het voelde voor mij allemaal erg doelloos en repetitief aan. Op een gegeven moment is elk nieuw gebied uitwisselbaar met het vorige.

Ik zou qua setting wel naar Japan willen, iets met samoerai. Zou zeggen zo rond de eerste Chiness-Japanse oorlog.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Westland1940
@SirLenncelot Ik heb ook erg genoten van Black Flag, al was veel van de map leeg. Havanna was een toffe stad maar vrij klein. Vanaf Origins, die ik nog wel goed vond, is het AC gehalte wel erg weggehaald uit de franchise, stealth en parkour.

Een Japanese samoerai setting wil ik ook zien, dat ie er überhaupt nog niet is. Bedoel je de 1e Sino-Japanse oorlog van 1894-1895? Die is vrij modern namelijk als setting.

• SirLenncelot
Ja die bedoel ik wel. Lijkt me een mooie mix van (relatief) moderne oorlogssetting en dan met het assassins sausje in een samoerai thema.

• Westland1940
Historisch gezien waren de samoerai al ontbonden in de tijd van de 1e Sino-Japanse oorlog. Tuurlijk kan je altijd je vrije geest erin gooien en het alsnog doen :).

Als we toch die kant op gaan, lijkt het mij gaaf als setting om de Satsumaopstand te gebruiken, de laatste groep samoerai die streden tegen het nieuwe moderne Japanse rijk in 1877... beetje soort Native Americans die streden tegen de Amerikaanse overheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:54
Als je het aan mij vraagt zou Assassins Creed weer terug moeten naar de basis en in grote steden moeten plaatsvinden. Dat wilt niet zeggen dat games als Origin en Walhalla niet goede concepten zijn maar dan zonder het Assassins Creed sausje eromheen. Ik vind de laatste 3 gewoon creatieve armoede en Ghost of Tsushima heeft laten zien dat je zonder een franchise eraan vast te binden ook mooie games kan maken. Ik zou best weer een game in de tijd van Egypte, Griekenland of Vikingen willen zien maar dan met een apart origineel verhaal eromheen zonder het Creed sausje erom heen. Ik denk dat Ubisoft daar meer mee doen...

• Westland1940
@spijkerhoofd Absoluut mee eens. Als ik zo terug kijk op de laatste drie de delen, kan ik alleen vrij positief spreken over Origins. Dat was even een frisse wind wat de serie nodig had. Ik heb me prima vermaakt met Odyssey, maar de tering, er is werkelijk niks AC aan. Daarom vind ik het ook de slechtste game van de franchise. Ik vond Valhalla prima, maar ook deze valt duidelijk onder het rijtje Origins en Odyssey, het is niet echt AC-ish.

Back to basic, goede combat animaties, goede parkours, 1 of 2 grote steden. Unity was bijna perfect. Grafisch nog steeds mooi, personage voelde goed aan, niet een veertje zoals de laatste 3. Combat animaties waren goed en de parkour ook.

• SirLenncelot
Unity heb ik een keer geprobeerd, voelde aan als heel veel content. Misschien nog maar eens een kans geven.

Gisteren wat dingen opgezocht en zie dat ik syndicate helemaal gemist heb. Hebben jullie die gespeeld?

• Westland1940
SirLenncelot schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:09:
Unity heb ik een keer geprobeerd, voelde aan als heel veel content. Misschien nog maar eens een kans geven.

Gisteren wat dingen opgezocht en zie dat ik syndicate helemaal gemist heb. Hebben jullie die gespeeld?
Zeker! Syndicate valt nog net in het rijtje 'oldskool' AC, 1 grote stad als map. Ik weet nog dat ik me ogen uit keek de 1e keer in deze schitterende recreatie van Londen uit de late 1800s. Gameplay technisch gezien is Syndicate een betere versie van Unity. Het verhaal is misschien niet heel sterk, de setting wellicht iets te modern voor een AC game (ik vond het prima), is het verder echt een prima en vermakelijke game.

Ziet er vandaag de dag grafisch nog steeds goed uit en gameplay wise ook!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-01 14:22
Setting maakt niet zoveel uit, zolang het maar niet van achterlijke grote maps meer zijn.

Sinds Origins vind ik het allemaal een beeeeeeeeeetje veel man.

• Westland1940
Origins vond ik echt top, frisse wind die de serie nodig had. Echter, Odyssey en ook Valhalla slaan volledig de plank mis. Goedkoop de naam van de franchise gebruiken om ander soort games te verkopen. Ik heb beide ook niet volledig uitgespeeld... mooie en leuke games, maar niet AC waardig.

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-01 14:22
Westland1940 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:55:
Origins vond ik echt top, frisse wind die de serie nodig had. Echter, Odyssey en ook Valhalla slaan volledig de plank mis. Goedkoop de naam van de franchise gebruiken om ander soort games te verkopen. Ik heb beide ook niet volledig uitgespeeld... mooie en leuke games, maar niet AC waardig.
Wel uitgespeeld, tegen heug en meug in aan het einde. Snelheid van de games is er totaal uitgehaald, blijft een herhaling van zetten.

Das bij meerdere games zo, echter als die zetten maar blijven duren en duren voordat je het einde eens in zicht hebt, komt dat mijn plezier niet ten goede

Misschien moet ik maar eens gaan concluderen dat de AC magie voor uitgewerkt begint te raken. Since Syndicate is het telkens een beetje 'meeeh' geworden bij de nieuwe titels.

Snap ook niet zo goed waarom Ubisoft dit zelf niet inziet, en zich eens gaat toeleggen op een nieuwe sterke IP.

Assassins Creed, Far Cry, Watch Dogs....leuke tijd mee beleefd, maar tijd om door te pakken.

[Voor 21% gewijzigd door ArnoldSmiley op 14-04-2021 15:00]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:43

g0tanks

Moderator CSA
SirLenncelot schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:32:
Ja die bedoel ik wel. Lijkt me een mooie mix van (relatief) moderne oorlogssetting en dan met het assassins sausje in een samoerai thema.
Westland1940 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:46:
Historisch gezien waren de samoerai al ontbonden in de tijd van de 1e Sino-Japanse oorlog. Tuurlijk kan je altijd je vrije geest erin gooien en het alsnog doen :).

Als we toch die kant op gaan, lijkt het mij gaaf als setting om de Satsumaopstand te gebruiken, de laatste groep samoerai die streden tegen het nieuwe moderne Japanse rijk in 1877... beetje soort Native Americans die streden tegen de Amerikaanse overheid.
Hier staat een aardig artikel dat speculeert over welke achtergrond een AC-game in Japan kan hebben: http://www.accesstheanimus.com/Journey_to_Japan.html
So let us review the basis of a Japan set game. What should we expect? Well, the location surveys that are issued every few years by Ubisoft usually detail various settings for fans to cast their vote over. For several of these surveys now, we see Japan listed as “Feudal Japan”. By all accounts this period of Japanese history extended from the 12th Century AD, all the way up to the 19th Century.

Not many fans are aware, but there is actually established lore in this timeframe, especially within the Sengoku Period of the 16th century and the exploits of the Assassin Hattori Hanzo. That's right – Assassin. One beautiful aspect to returning to such a time, is that the Brotherhood is already formed, and after years of proto-assassins we could finally return to the Invisible War between Assassins and Templars.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:24
Quentin Tarantino heeft in Kill Bill als eerbetoon 1 van de karakters naar hem vernoemd:

Quentin Tarantino stated in the supplementary material on the Kill Bill DVD that the character was named in tribute to Sonny Chiba's former role as Hattori Hanzō (the real-life historical 16th-century Samurai) in "Shadow Warriors" ("Kage no Gundan"), and that, while not stated on camera, the modern Hattori Hanzō is a descendant of the Hattori Hanzō that appeared in "Shin Kage no Gundan".

Ik moest gelijk aan deze film denken bij de naam Hattori Hanzo.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Odessy en Valhalla trekken gewoon nieuw publiek, als het niet de setting is, dan is het wel grootte van de wereld, manier van combat, story an sich, ik vond Valhalla en Odessy persoonlijk fijner om te spelen dan Black Flag of Origin, andersom vond ik Unity weer leuker dan brotherhood.

We gaan in de DLC straks nog richting parijs, leuk uitje, maar volgens mij waren de geruchten dat het volgende deel richting Japan zou gaan, dan kan ook interessante variatie worden.

Van mij mogen ze zelfs stukje 'scifi' toevoegen, de machines zoals in de film, vleugje Mirror Edge, ook prima :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Westland1940
@g0tanks Mooi artikel, leuke pitch van de mogelijkheden in deze setting. Die artwork stukken maken me al hyped. Ik zou er voor tekenen, als de map wel voornamelijk bestaat uit 1 of 2 grote steden. Ik zit niet nog is te wachten op een gigantische open wereld. Dus vooral back to basic.

@SinergyX Die Parijs DLC ga ik ook in de gaten houden, toffe setting. Nee nee, geen sci-ifi, alsjeblieft! De grootste reden waarom ik deze franchise speel en volg is juist de historische setting!

Toevallig liet de schrijver van Valhalla recent weten dat hij wel wat ziet zitten in een Braziliaanse setting.
https://www.gamesradar.co...e-series-to-go-to-brazil/

Ik zie daar voorlopig helemaal niets in, voelt als een gevalletje Black Flag of Odyssey 2.0.

[Voor 23% gewijzigd door Westland1940 op 14-04-2021 19:26]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee