Toon posts:

Wijziging of verwijdering user review - Odyssey

Pagina: 1
Acties:

• Gorttokk
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-03 13:51
Kevin oftewel Odyssey heeft bij mij gereageerd op een advertentie die ik open had staan voor een videokaart.
Deze videokaart wilde hij graag overnemen, waar ik in 1e instantie akkoord mee ben gegaan.

Minder dan een uur nadat we begonnen met het uitwisselen van de gegevens, dus rekening/adres gegevens, heb ik naar mijn mening netjes gemeld bij Kevin dat ik van een andere tweaker ook een aanbod heb gekregen voor het overnemen van meerdere advertenties bij elkaar. In mijn berichtje heb ik hier ook mijn excuses voor aangeboden. Het exacte bericht wat ik heb gestuurd is als volgt:
Goedeavond Kevin,

Ik ben bang dat ik je toch teleur zal moeten stellen, ik kreeg rond 19:10 een berichtje van een andere tweaker om een aantal advertenties van me over te nemen, waaronder de videokaart..

Helaas heeft dit wel de voorkeur voor mij.. excuses!

Groetjes,
Wouter
Helaas vond Kevin dit niet zo netjes en heeft hij een slechte beoordeling achter gelaten. Deze is hier terug te vinden: https://tweakers.net/aanbod/rating/942834/

Hierbij wordt ik beoordeeld op mijn beschrijving, communicatie en aflevering. Alle 3 met 1 ster.
Ik lees genoeg verhalen over dat er eigenlijk geen review geplaatst mag worden als er ook niks verhandeld is. Uiteraard ben ik het er mee eens dat het niet heel netjes is, maar tevens valt er ook niet met de betreffende tweaker over te praten.

Wat is er mogelijk in deze situatie?

Anoniem: 733707

Gorttokk schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:10:
Ik lees genoeg verhalen over dat er eigenlijk geen review geplaatst mag worden als er ook niks verhandeld is.
Dat is hier dus wel gebeurd. Je bent akkoord gegaan, en hebt daarna eenzijdig de overeenkomst afgebroken. Dan mag die Tweaker jou wel een review geven, maar niet andersom.

• Gorttokk
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-03 13:51
Eigenlijk is er nooit expliciet een afspraak gemaakt. Het enige bericht voor mijn andere reactie die al getoond is, is als volgt geweest:
Goedemiddag Kevin,

Deze kaart is nog beschikbaar! Ik had de afgelopen dagen contact met een ander die niet op kwam dagen voor zijn afspraken.

650 euro is wat mij betreft prima, zou je de kaart op willen halen of laten verzenden?

Groetjes,
Wouter
Ik ben hier alleen akkoord gegaan met het bedrag, er is nooit definitief een deal afgesloten. Zoals ik al zei, zijn er ook nog geen gegevens uitgewisseld.

Tevens moet ik er nog even bij zeggen dat ik een beoordeling op de communicatie ergens wel terecht vindt, maar ik ben nog wel van mening dat ik in de situatie nog met alle respect heb gehandeld. Zo zou dit ook geen 1 ster mogen zijn.

Daarnaast wordt er dus beoordeeld op beschrijving en aflevering. Meneer heeft het product nog mij nooit gezien en kan hier dus niet op beoordelen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:03
https://www.wetrecht.nl/een-rechtsgeldige-overeenkomst/

Aanvaarden van het bedrag is een overeenkomst volgens mij?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:42
Gorttokk schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:50:
Eigenlijk is er nooit expliciet een afspraak gemaakt. Het enige bericht voor mijn andere reactie die al getoond is, is als volgt geweest:
"650 euro is wat mij betreft prima, zou je de kaart op willen halen of laten verzenden?" Is wel een overeenkomst. Je laat duidelijk weten dat je akkoord gaat met het bod, en het proces van overhandigen in gang wil zetten.
Natuurlijk erg vervelend als je daarna een beter bod krijgt, maar je hebt wettelijk gezien nu een overeenkomst.
Tevens moet ik er nog even bij zeggen dat ik een beoordeling op de communicatie ergens wel terecht vindt, maar ik ben nog wel van mening dat ik in de situatie nog met alle respect heb gehandeld. Zo zou dit ook geen 1 ster mogen zijn.
Ik ben zelf ook van mening dat je communicatie netjes is, en zou zelf ook geen 1ster hebben gegeven. Maar de Tweaker is vrij te beoordelen zoals hij ziet.

Je hebt immers wel een afspraak gemaakt die je 0% nakomt, dus ik kan me de teleurstelling/frustratie aan zijn kant ook goed voorstellen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee