Hallo allemaal. Het bedrijf waar ik werk heeft normaal gesproken fysieke afspraken bij bedrijven om onze producten te demonstreren. Het afgelopen jaar is dat logischerwijs bijna niet mogelijk geweest dus we willen graag een ministudio/presenteerstudio maken zodat we onze producten goed kunnen laten zien aan nieuwe klanten in een live videocall (dus geen vooraf opgenomen filmpjes).
Het idee om alleen een laptop met webcam neer te zetten heb ik afgeschoten, we willen het nu iets professioneler aanpakken. Mijn collega's zijn allemaal niet tech savvy, dus het moet simpel werken, bijna plug & play. Presenteren willen we doen in Google Meet, MS Teams, etc.. Er is een budget van ca €1250 excl. BTW, met een klein beetje marge. Nu heb ik het idee geopperd om ook te kijken of we apparatuur kunnen aanschaffen die óók geschikt is om op locatie te gebruiken om evt. in de nabije toekomst ook korte interviewtjes met klanten op te nemen. Het zou mooi zijn als we hiervoor dezelfde apparatuur kunnen gebruiken als in de presenteerstudio.
Optie 1: enkel gebruik in de presenteerstudio
Presenteren door één persoon
Microfoon Rode Wireless Go ca. €175
Camera?
Softbox verlichting?
Optie 2: ook de mogelijkheid om op locatie filmpjes op te nemen
Interview met 2 personen.
Microfoonset Rode Wireless GO II ca. €299
Camera?
Softbox verlichting (benodigd voor in studio)?
Als ik het goed heb begrepen kun je de Rode mics aansluiten op een camera zodat je ze in een livestream kunt gebruiken. Verder heb ik dus geen flauw idee wat voor camera ik nodig heb (die je dus rechtstreeks op een laptop aan kunt sluiten en zo het beeld en geluid in een Google Meet kunt streamen).
Is er nog andere hardware die ik mis?
Het idee om alleen een laptop met webcam neer te zetten heb ik afgeschoten, we willen het nu iets professioneler aanpakken. Mijn collega's zijn allemaal niet tech savvy, dus het moet simpel werken, bijna plug & play. Presenteren willen we doen in Google Meet, MS Teams, etc.. Er is een budget van ca €1250 excl. BTW, met een klein beetje marge. Nu heb ik het idee geopperd om ook te kijken of we apparatuur kunnen aanschaffen die óók geschikt is om op locatie te gebruiken om evt. in de nabije toekomst ook korte interviewtjes met klanten op te nemen. Het zou mooi zijn als we hiervoor dezelfde apparatuur kunnen gebruiken als in de presenteerstudio.
Optie 1: enkel gebruik in de presenteerstudio
Presenteren door één persoon
Microfoon Rode Wireless Go ca. €175
Camera?
Softbox verlichting?
Optie 2: ook de mogelijkheid om op locatie filmpjes op te nemen
Interview met 2 personen.
Microfoonset Rode Wireless GO II ca. €299
Camera?
Softbox verlichting (benodigd voor in studio)?
Als ik het goed heb begrepen kun je de Rode mics aansluiten op een camera zodat je ze in een livestream kunt gebruiken. Verder heb ik dus geen flauw idee wat voor camera ik nodig heb (die je dus rechtstreeks op een laptop aan kunt sluiten en zo het beeld en geluid in een Google Meet kunt streamen).
Is er nog andere hardware die ik mis?