Toon posts:

Google Maps route track verdwijnt bij zoomen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nono75
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-07-2021
Hoi iedereen

Ik plan mijn route's zelf dus teken zelf het wegtraject uit via google maps. De mensen die dit kennen weten dat dit kan dmv de blauwe lijnen over de straten die je wil inrijden te slepen. De locatie van jou wagen gaat dan dmv een blauw bolletje over het traject ( de baluwe getekende lijn). Het is dus een soort gps maar waar je zelf bepaald welke wegen je wil doen. Dit heeft altijd goed gegaan met google maps maar sinds geruime tijd verdwijnen de blauwe lijnen deels of zelfs helemaal wanneer je in of uitzoomt.

Zijn er hier nog mensen met een Iphone die dit probleem ervaren?
Zou het misschien kunnen dat Apple Google maps bewust niet goed laat functioneren om zo hun Apple kaarten meer naar voren te brengen?

Groeten

Alle reacties

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03 16:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Geen idee over waarom het niet meer werkt, maar je laatste vraag is behoorlijk suggestief en ook absoluut niet het geval.

Google maps is een app via de appstore, Apple past die zelf niet aan. Dat is echt volledig aan de ontwikkelaar. Het is aan Google om te zorgen dat hun apps goed blijven werken op de hardware van Apple. Apple kan best wijzigingen aanbrengen in iOS of in de API's waardoor sommige aspecten niet of minder goed werken maar dan is het nog steeds aan Google om hier een oplossing voor te vinden.

Functionaliteit die verdwijnt is echt een keuze van Google in zo'n geval.

• Nono75
Beste Icephase
Leg mij dan eens uit dat dit probleem zich niet voordoet een een Nokia smartphone van 3 jaar oud? Ik heb daarnet google maps geïnstalleerd op de smartphone van mijn vriendin en hier geen enkel probleem. Toch heel vreemd.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nono75 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:05:

Zou het misschien kunnen dat Apple Google maps bewust niet goed laat functioneren om zo hun Apple kaarten meer naar voren te brengen?
Dat lijkt mij een vreemd statement.

Als antwoord op je vraag. Ik ken de feature, gebruikte hem op rondreizen best vaak (je weet wel toen we nog ergens heen mochten) alleen deed dat altijd in de browser.

Heb je dit op iOS kunnen gebruiken? Ik nog nooit namelijk.

[Voor 37% gewijzigd door Donstil op 24-03-2021 22:50]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Titel verduidelijkt van "Iphone 12 pro google maps probleem" naar "Google Maps route track verdwijnt bij zoomen", zodat het wat beter de lading dekt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03 16:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nono75 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:31:
Beste Icephase
Leg mij dan eens uit dat dit probleem zich niet voordoet een een Nokia smartphone van 3 jaar oud? Ik heb daarnet google maps geïnstalleerd op de smartphone van mijn vriendin en hier geen enkel probleem. Toch heel vreemd.
Euh... da's een heel andere telefoon, een heel ander OS en (dus) een heel andere app...

Maar goed, in de probleemoplossingstand dan maar: heb je de app al eens verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd?

• Nono75
Da App heb ik al eens verwijderd een dikke maand gelden en had het hier ook mee. Ik heb ook een Ipad en ook hier hetzelfde probleem. Misschien heeft het te maken met updates.

Ik ga de App nogmaals verwijderen op beide toestellen en dan verder zien hoe het verloopt.

• Nono75
update .

App apple kaarten verwijderd, geen resultaat, app Google maps verwijderd en terug geïnstalleerd, geen resultaat. 4 g op 3g gezet geen resultaat. Met een browser naar google maps gegaan ipv app, geen resultaat.
Het is zelfs zo dat mijn plaats ( u bevind zich hier) niet op de kaart verschijnt en ikzelf moet zoeken waar ik net zit op de kaart.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee