Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 22:28
Geen probleem, maar toch wel een vraag:

Sinds kort geeft het ledje bij de sensor van mijn muis geen licht meer. Of in ieder geval geen zichtbaar licht. Gek genoeg doet de muis het wel gewoon.

Volgens mij is het veranderd na een nieuwe installatie van Windows. Er zal wel een nieuwe driver geïnstalleerd zijn door Windows, maar dan nog... Heeft de sensor opeens geen verlichting meer nodig om beweging te kunnen detecteren!? Of kan de lichtfrequentie van een bestaand ledje zomaar veranderd worden!? Zover dat het buiten het zichtbare deel van het spectrum ligt!? Wattefuk is happening here :?

Het is trouwens een Loggetech M705

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taco iest
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-12-2024
pak even je telefoon en zet de camera aan en kijk daarmee naar het ledje. kans is groot dat het uitgezonden licht buiten het spectrum valt dat voor het menselijk oog zichtbaar is (infrarood) of de lichtbundels zijn erg smal en dan moet je de muis precies in de juiste richting houden om wat te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 22:28
taco iest schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 01:58:
pak even je telefoon en zet de camera aan en kijk daarmee naar het ledje. kans is groot dat het uitgezonden licht buiten het spectrum valt dat voor het menselijk oog zichtbaar is (infrarood) of de lichtbundels zijn erg smal en dan moet je de muis precies in de juiste richting houden om wat te kunnen zien.
Ik zal straks mijn muis eens filmen inderdaad.

Of ik ben gek geworden, maar volgens mij zag ik, tot voor kort, overduidelijk licht onder mijn muis vandaan komen. Ook hoefde je beslist niet recht in het ledje te kijken om licht te zien als je de muis op de kop hielt. Eigenlijk zoals je het van een normale optische muis verwacht.