Mijn vraag
ik zou de personen moeten hebben die exact 2 adressen hebben en hiervan de persoon zijn naam, id en de straatnaam.
ik heb 3 tabellen:
Relevante software en hardware die ik gebruik
ik gebruik de MySQL Workbench
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb een poging gedaan hier een "and count(pa.person_id) = 2" aan toe te voegen maar dan krijg ik een invalid use of group function error.
Jullie zien waarschijnlijk ook wel dat dit een soort huistaak is maar ik wil graag de oplossing weten zodat ik het mogelijks kan snappen. Afstandsonderwijs laat veel te wensen over op vlak van begeleiding.
ik zou de personen moeten hebben die exact 2 adressen hebben en hiervan de persoon zijn naam, id en de straatnaam.
ik heb 3 tabellen:
code:
1
2
3
| address met id (pk) en street person met id (pk) en name person_address met person_id (fk) en address_id (fk) |
Relevante software en hardware die ik gebruik
ik gebruik de MySQL Workbench
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
code:
1
2
| select p.name, p.id, a.street from person p, address a, person_address pa where p.id = pa.person_id and a.id = pa.address_id; |
ik heb een poging gedaan hier een "and count(pa.person_id) = 2" aan toe te voegen maar dan krijg ik een invalid use of group function error.
Jullie zien waarschijnlijk ook wel dat dit een soort huistaak is maar ik wil graag de oplossing weten zodat ik het mogelijks kan snappen. Afstandsonderwijs laat veel te wensen over op vlak van begeleiding.