Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wifi valt telkens weg, waar zal dit aan liggen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PascalPl
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 09-06 12:42
Hoi forum van Tweakers,

Ik heb sinds een week last van vaak wegvallende wifi. Dit is niet 1x per uur maar meerdere keren per minuut als ik bijvoorbeeld youtube of netflix kijk, ook bij minder wifi gebruik zoals instagram stelt het teleur.

Ik heb wel vaker last gehad van wegvallende wifi maar nog nooit zo erg als nu. Op het moment van het plaatsen van deze vraag heb ik een download van 5mbps en upload van 5mbps.

Ook komt de wifi vaak niet automatisch terug en moet ik weer in de instellingen hem aanklikken zodat hij weer verbindt. Ik heb zowel bij goed als slecht bereik hier last van, maar wel minder bij goed bereik (paar keer per uur). Ik heb dit ook getest op mijn ipad en hier was de wifi ook niet denderend maar viel niet zovaak weg als op mijn mobiel (samsung s10e). Ik heb de netwerk instellingen van mijn mobiel al gereset met geen verandering zichtbaar.

Verder denk ik dat het misschien wel aan mijn router ligt alleen weet ik dit niet zeker en ben ik hier ook niet zo ervaren mee. Vandaar dat ik het hier vraag aan de meer ervaren personen van Tweakers. Ik heb de draadloze verbinding van de router al eens aan en uit gezet maar dit had ook geen effect.

Ik gebruik (nog) de standaard router van Caiway die bij mijn pakket was inbegrepen. Dit is de Sitecom N300. Ik heb deze sinds 2014.
Ik gebruik ook zoals eerder genoemd de Samsung S10e en de Ipad 2018.

Om het allemaal even op te sommen, ik heb meerdere dingen al geprobeerd maar mijn wifi valt vaak meerdere keren per minuut weg als ik wifi gebruik zoals youtube/netflix maar ook af en toe gebeurd dit bij instagram. Ligt het puur aan mijn mobiel of zijn dit symptomen van een falende router en is het wellicht tijd om deze weer eens te vervangen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 00:11
dus op al je apparaten heb je slecht wifi?
doet de lan het wel?
werkt je mobiel wel goed op andere wifi-netwerken (bijvoorbeeld bij je buren oid).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:43
Mijn ervaring hoeft niet gelijk aan die van jou te zijn maar ik heb in een ver, ver verleden ook deze router gehad en het apparaat was bedroevend slecht.

Ik weet niet of Caiway deze nog altijd uitlevert aan klanten maar anders kun je eens aan de klantenservice vragen voor een nieuwer model.

Het feit dat de laatste firmware update uit 2014 komt zegt eigenlijk al genoeg over de status van het apparaat.

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 00:20
Precies zoals vorige spreker aangeeft: Caiway bellen en een nieuwe (modem)/router vragen.
Heb je nog een aparte modem of is de Sitecom zowel modem als router?

Je Sitecom is een 2,4 GHz only apparaat. In een gemiddelde woonwijk zit je met zoveel wifi-netwerken om je heen, dat de kans groot is dat je elkaar behoorlijk in de weg zit. M.a.w. naburige netwerken die op hetzelfde kanaal zitten, verstoren je verbinding en veroorzaken de symptomen die je ervaart. Ene moment goed, volgende moment slecht / traag.

Sitecom N300 is overigens niet de naam van je router, maar de maximale snelheidsaanduiding van de wifi-verbinding die het apparaat theoretisch zou kunnen halen.
Wifi-n (ofwel wifi-4) is inmiddels al drie generaties geleden, nu we wifi-6e hebben.
Dus zeker tijd voor wat nieuws.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True