Ik heb ondertussen 2 offertes deze staan verder op meer uit gewerkt maar eerst dak situatie
Er is maar 1 klein pijpje op het dak aan de zuid kant welke z'n 30cm hoog is. Totale hoogte van het dak is z'n 2.6 meter hoog.
Deze pijp heeft geen functie en kan als kabel doorvoer gebruikt worden en dus ook nog verlaagd worden.
Aanbieder A bied een panelen pakket als volgt aan:
Aanbieder B doet het als volgt en wil niet zo dicht langs de dakrand plaatsen:
Beide offertes zijn inclusief montage, er is 3 fase aanwezig dus dat is geen probleem.
*1 Aanbieder A ex BTW is met forfait, verwachting is dat de prijs nog wel kan zakken tot 5100 of misschien nog wel wat lager.
Garantie op panelen, omvormer, montage systeem zijn bij beide gelijk.
Mijn huidige situatie is dan mijn verwachte verbruik op z'n 4000KWh uit zal komen, aangezien ik hier bij 8 maanden woon is dat moeilijk goed te zeggen. Maar met al het thuis werken is de kans redelijk groot dat er ook wel airco gaat komen dus mijn electra verbruik zal daardoor hoger worden. Verder de gedachte dat je zeer waarschijnlijk ooit van het gas af moet kan je beter iets over capaciteit hebben verwacht ik.
Er is maar 1 klein pijpje op het dak aan de zuid kant welke z'n 30cm hoog is. Totale hoogte van het dak is z'n 2.6 meter hoog.
Deze pijp heeft geen functie en kan als kabel doorvoer gebruikt worden en dus ook nog verlaagd worden.
Aanbieder A bied een panelen pakket als volgt aan:
Aanbieder B doet het als volgt en wil niet zo dicht langs de dakrand plaatsen:
Aanbieder A | Aanbieder B | |
Panelen | 13x DMEGC 445 Zilverframe Whiteback 2,1m x 1,05m in portrait | 11x Jinko Solar 350 WP Tiger Full Black in landscape |
Omvormer | Solis 3fase 6k | Growatt 3600TL-XE |
WP Totaal/ verwacht opbrengst | 5785WP /4671KWh | 3850WP / 3000WP |
Prijs ex BTW | 5381*1 | 3416 |
Euro / WP | 0.865 | 0.908 |
% Wp / Opbrengst | 80.74% | 77.92% |
extra notes | Gebruikte dak montage systeem: Van der Valk montagesysteem. Rondom de panelen wordt alles dicht gemaakt. In offerte zit ook garantie fond GFDE meegenomen. Gesprek op locatie en ondernemer uit de regio. | Dak montage: FlatFix Fusion Plat dak. Offerte via gezamenlijke inkoop. Alleen digitaal gesprek mogelijk |
Beide offertes zijn inclusief montage, er is 3 fase aanwezig dus dat is geen probleem.
*1 Aanbieder A ex BTW is met forfait, verwachting is dat de prijs nog wel kan zakken tot 5100 of misschien nog wel wat lager.
Garantie op panelen, omvormer, montage systeem zijn bij beide gelijk.
Mijn huidige situatie is dan mijn verwachte verbruik op z'n 4000KWh uit zal komen, aangezien ik hier bij 8 maanden woon is dat moeilijk goed te zeggen. Maar met al het thuis werken is de kans redelijk groot dat er ook wel airco gaat komen dus mijn electra verbruik zal daardoor hoger worden. Verder de gedachte dat je zeer waarschijnlijk ooit van het gas af moet kan je beter iets over capaciteit hebben verwacht ik.
Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.