Toon posts:

Troubleshoot Framedrop/lagspike

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Djbaslee
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-11-2022
Beste tweakers,

Geen idee of ik hier in het juiste topic zit, Zit even met het volgende, heb afgelopen week een nieuwe pc in elkaar gebouwd met de volgende specs:

Processor: AMD Ryzen 5900x
Processor koeler: Dark rock pro 4
Mobo: Gigabyte Auorus Master
Ram : G-skil Flare x 2x 16 stick 32 gb 3200mhz
Videokaart : Rog strix 2070 super
Voeding: Be quiet dark power pro 12

Heb er een hele week op zitten gamen en wat testen gedaan om te kijken welke temperaturen ik haalde met de processor, kwam hier en daar verschillende temperaturen tegen maar de mijne had een spike van 87 graden. Aangezien ik lagere temps had verwacht met de huidige processor koeler heb ik nieuwe thermal paste besteld van thermal gryzly ,want ik dacht dat het 0,5 gram thermal paste wat erbij was geleverd te weinig was. Dus heb netjes nieuwe thermal paste erop gedaan en nieuwe testen gedaan wat betreft temperatuur en naar mijn kennis zijn deze ietsje lager met een spike van 84 graden Heb trouwens nzxt , ryzen master en hwmonitor gebruikt voor de temperaturen uit te lezen van de processor.
Echter na het opnieuw installeren erop smeren van de thermal paste begint mijn pc soort van lag spikes te vertonen, met name ingame heb ik framedrops/ lagspikes , hoe je het ook wilt noemen. Merkte toen ik in windows zat dat zelfs daar ook een soort van lag was en dat de pc wat trager reageerd. Aan de hand van die symptomen heb ik memtest86 gedraaid en wou ik mijn ram geheugen testen want ik dacht dat deze misschien stuk zou zijn. Ben er echter tijdens de test achter gekomen dat ik dus mijn cpu heb lopen testen ipv mijn ram. In de bijgevoegde foto's zijn de resultaten te zien van de test, nu weet ik echter niet wat ik met die foutmelding anmoet en wat deze betekent. Heb zitten zoeken maar kon niet echt wat concreets vinden, heb ook block testen gedaan in memtest86 voor ram geheugen en daar kon ik niks fouts in zien.

Dus mijn vraag in het kort is eigenlijk, kan iemand mij duidelijk maken wat die foutmelding inhoud? En/of weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn met de symptomen die mijn pc vertoont?
Hopelijk kan iemand een beetje duidelijkheid bieden, alsvast bedankt

Windows is up to date
Nieuwste video kaart driver is geinstalleerd
Mobo heeft de nieuwste bios

Mvg,
Djbaslee
Mede tweaker

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aimussage
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-03 10:57
De melding die je ziet 'cpus in error' geeft aan welke CPU in gebruik was toen de RAM error werd gedetecteerd. Je hebt dus wel je RAM getest en er is toen een error gedetecteerd.

Error Address geeft aan welk address in je RAM de error werd gedetecteerd. Aangezien je volgens mij alleen het standaard XMP profiel aan hebt staan en geen handmatige overclock op je RAM doet het vermoeden dat je te maken hebt met defect RAM.

Voor meer gedetailleerde informatie over Memtest86 results kan je ook de documentatie lezen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee