Hallo Tweakers,
Na bijna 10 jaar (
) wordt het dan toch tijd om m'n beestje te vervangen en vaarwel te zeggen tegen m'n trouwe i5-2500K CPU. Ik wil graag een computer die zeker 5 jaar meekan zonder al te veel upgrades (op de videokaart na) en minstens één 1440p (waarschijnlijk een ultrawide) scherm kan aansturen met daarnaast 1 of 2 1080p schermen. Maar goed, dat laatste is een GPU dingetje, wat voorlopig niet aan de orde is.
Ik gebruik m'n computer voornamelijk voor Photoshop, Illustrator en After Effects en ik merk dat m'n CPU het niet meer bijhoudt, wat het vaak zeer frustrerend werken maakt. Daarnaast speel ik wekelijks Warzone met wat vrienden, dus ook op dit vlak mag ie power hebben.
Ik wil een aantal onderdelen overnemen van mijn huidige PC, waaronder de voeding, de SSD en de videokaart, ik heb deze toegevoegd aan het lijstje. M'n budget is niet zo hoog, maar ik heb het voordeel dat ik zakelijk kan bestellen, dus daar wil ik graag van profiteren. Maar de coronacrisis heeft hier ook erin gehakt, dus in dit geval: hoe goedkoper, hoe beter.
Ik zit met het volgende:
- Is de Ryxen 5600x toekomstbestendig genoeg? Of beter een Intel CPU?
- Is deze build logisch? Ik kan de Ryzen 5600x en het mobo krijgen voor 459 euro (incl. btw), wat het aantrekkelijk pakket maakt, maar is het verstandig of hebben jullie suggesties?
Alvast hartstikke bedankt voor de input!
Na bijna 10 jaar (

Ik gebruik m'n computer voornamelijk voor Photoshop, Illustrator en After Effects en ik merk dat m'n CPU het niet meer bijhoudt, wat het vaak zeer frustrerend werken maakt. Daarnaast speel ik wekelijks Warzone met wat vrienden, dus ook op dit vlak mag ie power hebben.
Ik wil een aantal onderdelen overnemen van mijn huidige PC, waaronder de voeding, de SSD en de videokaart, ik heb deze toegevoegd aan het lijstje. M'n budget is niet zo hoog, maar ik heb het voordeel dat ik zakelijk kan bestellen, dus daar wil ik graag van profiteren. Maar de coronacrisis heeft hier ook erin gehakt, dus in dit geval: hoe goedkoper, hoe beter.
Ik zit met het volgende:
- Is de Ryxen 5600x toekomstbestendig genoeg? Of beter een Intel CPU?
- Is deze build logisch? Ik kan de Ryzen 5600x en het mobo krijgen voor 459 euro (incl. btw), wat het aantrekkelijk pakket maakt, maar is het verstandig of hebben jullie suggesties?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 353,93 | € 353,93 |
1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 158,99 | € 158,99 |
1 | Videokaarten | ASUS STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Wit | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 37,50 | € 37,50 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3600C18 | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 1TB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 815,17 |
Alvast hartstikke bedankt voor de input!

[Voor 3% gewijzigd door Ottie93 op 24-03-2021 17:28]
Ottie