Toon posts:

Wat voor een game pc moet ik aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Sternwardlamb
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23-03-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)
- ik wil mijn nieuwe pc voornamelijk gebruiken om te gamen.

Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
- 1080 is prima, het hoeft niet perse hoger. zolang het 1080 is, dan is dat verder gewoon prima.

Wat mag het systeem gaan kosten?
- ongeveer €1000,- mag wat meer, mag ook minder zijn. 1300 is de absolute max.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- NVT.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- een goede videokaart, waarop ik de meest recente games op medium tot hoge instellingen kan gaan spelen. het punt is allee, dat ik niet helemaal weet waar ik goed aan doe. ik heb wel wat kennis van computers maar het is niet per definitie ontzettend veel.

mocht ik een game pc aanschaffen, moet ik dan een prebuilt doen of er 1 zelf/in elkaar laten zetten?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- MSI of HP het liefst, mogen ook andere merken zijn. mijn huidige game laptop is ook van HP, altijd tevreden over geweest.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- NVT

Alle reacties

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-03 23:24
Heb je al naar de buyers guide gekeken? Was je daar niet tevreden mee?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:46
In verband met de prijzen van videokaarten is een prebuild op dit moment een betere koop.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:56
Voor 1080p zou ik zoiets aanschaffen: pricewatch: MSI MAG Infinite 10SI-1051MYS

RAM misschien nog even uitbreiden.

[Voor 4% gewijzigd door Djarune op 23-03-2021 21:10. Reden: aangepast naar GTX 1660 Super]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:46
pricewatch: MSI MAG Infinite 10SI-1051MYS is maar een paar tientjes duurder voor een 1660 Super.

pricewatch: Lenovo IdeaCentre G5 14IMB05 (90N900BVMH) met een RTX 2060 en pricewatch: MSI MAG Infinite S 10SC-010MYS met een 2060 Super en 16GB ram.

[Voor 47% gewijzigd door Uszka op 23-03-2021 20:20]

• Djarune
die bedoelde ik ook. Heb de verkeerde gevonden bij BCC. Aangepast.
ziet eruit als een betere deal in een lelijke kast
en pricewatch: MSI MAG Infinite S 10SC-010MYS met een 2060 Super en 16GB ram.
Dat is een goed alternatief.

Raar trouwens dat er 2933MHz RAM snelheid bij de specificaties van alle bovenstaande prebuilds staat, moet je zeker eerst de processor vervangen ;)

[Voor 4% gewijzigd door Djarune op 23-03-2021 21:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:24

• Djarune
Goed gevonden. Die vind ik nog beter met GTX 1660 Super, 16GB RAM, bluetooth en Wifi 6 voor onder 900 euro.

pricewatch: Acer Predator Orion 3000 620 I510-10
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee