Vraag

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vezel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-03 15:40
wat gebeurd er allemaal ?
apps starten niet meer op of sluiten zomaar af.
ik lan hier op Tweakers niets vinden...
hier in huis drie toestellen met dezelfde problemen.

Iemand een idee ?

Beste antwoord (via rens-br op 24-03-2021 08:43)

• neokarasu
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Gezien de timing van je post zou het hier aan kunnen liggen: nieuws: Google bevestigt dat Android-apps crashen door probleem System WebView

Oplossing is dan System WebView te updaten

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

Alle reacties

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Yep.. had ik vanmorgen ook..

moest een update verwijderen en het werkte weer..

zal even kijken hoe het ook alweer zat

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• neokarasu
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Gezien de timing van je post zou het hier aan kunnen liggen: nieuws: Google bevestigt dat Android-apps crashen door probleem System WebView

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Mijn ouders melden vandaag zo iets. Hun Outlook app sluit af zodra ze een bericht openen. Hebben beide een ander toestel. Alles lijkt up to date maar ik zit op een ander continent het is lastig bekijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
neokarasu schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:36:

Yep die dus :)

ik heb de update dus verwijderd..
Please remove the Webview Update and then restart the phone. Here are the steps: Go settings > apps > tap the three dots in the top right corner > show system apps > search for Android System WebView > select Uninstall updates.

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• vezel
dat lijkt te werken inderdaad !

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:25
Ik sinds vandaag ook last van, al 3 aps alle opslag gewist zodat ze 't weer deden.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:06
Hier ook de webview verwijderd inderdaad.

• vezel
wilde net m'n toestel helemaal wissen, net op tijd hier de oplossing gelezen, top!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 19:52
Moest ook webview updaten. Ging supertraag, maar uiteindelijk wel gelukt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:01

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Met een Motorola 6G Plus, Android 9, was die Android System Webview al disabled. Toch werkten nog steeds mijn notificaties niet, startte BlueMail niet op en kon ik geen WiFi in de trein inloggen.

Op een webpage (zoek ik nog even op) werd in die situatie ook de laatste Google Chrome update terug te rollen. Toen ik dat net deed ging in ieder geval BlueMail weer werken.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:56
Mijn vrouw had dezelfde problemen kernwaarden S21. De webvieuwer ge-update en de problemen zijn nu weg.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Volgens TheVerge zouden inmiddels zowel voor Android System Webview als voor Google Chrome updates ter reparatie beschikbaar zijn. Blijkbaar heb je die nu net binnen gekregen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:06
teacup schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:46:
Met een Motorola 6G Plus, Android 9, was die Android System Webview al disabled.
Dat is normaal, bij Android 9 wordt de webview verzorgd door Chrome.

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

hcQd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:59:
[...]

Dat is normaal, bij Android 9 wordt de webview verzorgd door Chrome.
Ik heb dat inderdaad wel gelezen, al interpreteerde ik het toen als dat een wijziging was die binnen Android 9 had plaatsgevonden. Van meet af aan begrijp ik nu dus.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@vezel ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ok, dit viel me ook op. Na 'clear storage' gedaan te hebben ging het meestal weer goed maar was wel even verbaasd omdat het precies na een herstart was. Het lijkt nu opgelost te zijn maar had wel even zoiets van 'WTF?'.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:52
Zelfde probleem hier, kom bij toeval dit topic tegen! Een voor een leken de apps er gister mee te stoppen. :|
Webviewer uitschakelen helpt niets bij mij. Updaten zie ik de mogelijkheid zo snel niet toe, even beter kijken zometeen maar...

Edit: google chrome update verwijderen lijkt de truuk te doen, gelukkig!

[Voor 13% gewijzigd door FSSF op 24-03-2021 08:56]

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee