Mijn vraag
Hoi, ik heb voor het eerst een PC in elkaar gezet en ik heb het idee dat er iets niet goed in elkaar zit. Ik weet alleen niet waar ik moet kijken. Met de kabels aangesloten komt er geen spanning op het systeem en de fan van de PSU doet niets als ik het systeem probeer in te schakelen.
De configuratie is als volgt:
NZXT H510 Black - Black Midi Tower Behuizing
Gigabyte GP-P850GM 850W PSU PC voeding
NZXT N7 Z490 - Matte Black
Intel Core i7 10700K
Be quiet Pure Rock 2 Black
Corsair DDR4 Dominator Platinum RGB 2x8GB 3200
Kingston A2000 1000GB M.2 SSD
Seagate HDD 3.5 1TB ST1000DM010 BarraCuda
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Door pin 4 & 5 van de PSU kort te sluiten heb ik getest of de voeding werkt. Ik zie de ventilator heel kort aanslaan en als ik dan met een multimeter kijk, zie ik dat er bijvoorbeeld 12V staat op de pinnen voor de CPU.
Bron om pin 4&5 te testen: https://help.corsair.com/...-Test-a-power-supply-unit
Daarnaast heb ik de kabels voor de fans gecheckt, alle kabels nog een keer goed aangedrukt, front panel kabel gecheckt.
Waar zou ik naar kunnen kijken?
Hoi, ik heb voor het eerst een PC in elkaar gezet en ik heb het idee dat er iets niet goed in elkaar zit. Ik weet alleen niet waar ik moet kijken. Met de kabels aangesloten komt er geen spanning op het systeem en de fan van de PSU doet niets als ik het systeem probeer in te schakelen.
De configuratie is als volgt:
NZXT H510 Black - Black Midi Tower Behuizing
Gigabyte GP-P850GM 850W PSU PC voeding
NZXT N7 Z490 - Matte Black
Intel Core i7 10700K
Be quiet Pure Rock 2 Black
Corsair DDR4 Dominator Platinum RGB 2x8GB 3200
Kingston A2000 1000GB M.2 SSD
Seagate HDD 3.5 1TB ST1000DM010 BarraCuda
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Door pin 4 & 5 van de PSU kort te sluiten heb ik getest of de voeding werkt. Ik zie de ventilator heel kort aanslaan en als ik dan met een multimeter kijk, zie ik dat er bijvoorbeeld 12V staat op de pinnen voor de CPU.
Bron om pin 4&5 te testen: https://help.corsair.com/...-Test-a-power-supply-unit
Daarnaast heb ik de kabels voor de fans gecheckt, alle kabels nog een keer goed aangedrukt, front panel kabel gecheckt.
Waar zou ik naar kunnen kijken?
[Voor 6% gewijzigd door MrMidas op 23-03-2021 17:40]