Toon posts:

Woocommerce hosting

Pagina: 1
Acties:
  • 732 views

Vraag

• Danny709
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-03 12:45
Beste Forumleden,

Ik wil een webwinkel beginnen via Woocommerce, nu ben ik op zoek naar een goede hoster.

Ik heb mijn domein nu bij Strato geregistreerd en vraag me af of die veilig, snel en betrouwbaar genoeg is.

Ik zie zoveel hosting aanbieders dat ik door de bomen het bos niet meer zie, wat zijn belangrijke punten om op te letten?

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47

lier

MikroTik nerd

Danny709 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:19:
Ik zie zoveel hosting aanbieders dat ik door de bomen het bos niet meer zie, wat zijn belangrijke punten om op te letten?
Op zich kan ik me voorstellen dat er heel veel informatie op je afkomt. Aan de andere kant...mensen die auto gaan rijden beginnen (normaal gesproken) met de theorie en de praktijk leren.

Antwoord op de vraag kan (naar mijn mening) alleen jij geven, Wat is voor jou belangrijk? Wat zijn je eisen en wensen? Om je toch een beetje op weg te helpen: uptime/ondersteuning/snelheid/kosten/helpdesk/SLA.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het belangrijkste is de snelheid, en vooral met Wordpress. Ik hoor dat deze bij Strato vaak behoorlijk tegenvalt.

Ik kan anders wel een medium VPS noemen, maar dat is ook enkel een zeer grove schatting. ;)

Maar kom eens met een eisenlijst.

[Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 23-03-2021 17:38]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Geen antwoord op je vraag, maar waarom Woocommerce? Woocommerce is nou niet bepaald de beste optie als je een webwinkel wil beginnen, eerder een leuke toevoeging aan een bestaande website die op Wordpress draait.

Maar hoe dan ook, zou prima moeten draaien op een willekeurig shared hosting pakketje. Performance binnen WordPress zal niet geweldig zijn tenzij je e.e.a. kan tunen en cachen (wat vaak bij shared hosting lastig is), en als je veiligheid zoekt dan moet je sowieso van WordPress wegblijven.

Maar als je stabiele shared hosting zoekt, TransIP heeft bijvoorbeeld een WordPress-specifieke optie, maar iedere shared hosting die PHP en een MySQL-database biedt kan een WordPress website draaien.

Snelheid bij alle shared hosting is niet geweldig, want je betaalt voor de ruimte en deelt verder alles gewoon met de rest van de websites op de server. Als je iets van performance wil voor meer dan een handjevol gelijktijdige bezoekers dan zit je al snel aan een VPS, waar meer mogelijk is maar ook andere risico's aan hangen.

• Danny709
Ik ga klanten abonnementen aanbieden waarbij ik maandelijks pakketjes opstuur.

Ik heb shopify, ccvshop en mijnwebwinkel geprobeerd dat was namelijk erg gebruiksvriendelijk, maar die bieden of geen geschikte betaalmethode of het moet handmatig. Ook kan ik te weinig bewerken waardoor het niet goed werkt voor lidmaatschappen.

Daarom wil ik WooCommerce proberen. Ik las op een forum dat die wel aan mijn eisen voldoet. Wordpress ga ik ook nog uitproberen.

Mijn eisen voor het hosten zijn;
snelheid, uptime, liefst niet te duur, connectie met wordpress en goed omhoog te schalen mocht het goed gaan.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47

lier

MikroTik nerd

Danny709 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:50:
Mijn eisen voor het hosten zijn;
snelheid, uptime, liefst niet te duur, connectie met wordpress en goed omhoog te schalen mocht het goed gaan.
Kan je je eisen ook quantificeren? Want nu zeg je nog helemaal niets...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Danny709
Ik weet niet zo goed hoe, als ik op de hosting sites kijk staat er dat ze allemaal supersnel zijn.

Uptime moet gewoon zo goed als 100% zijn

Ik weet niet hoeveel mb snelheid mijn site nodig zal hebben omdat ik hem nog niet gemaakt heb. Ik moet nog veel uitzoeken.

Ik wil wordpress/Woocommerce uitproberen, in deze fase liefst zo goedkoop mogelijk, maar als het bevalt en ik de site online gooi dan moet ik ook kunnen upgraden naar een supersnelle site

Verder is veiligheid belangrijk, SSL

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 16:33

Aganim

I have a cunning plan..

Snelheid, 100% uptime en niet te duur gaan doorgaans niet samen. Maar definieer 'te duur'. Welk maandelijks bedrag heb je in gedachten? Ik heb 7.5 jaar in de webhostingwereld gewerkt, mijn idee van 'te duur' is ongetwijfeld niet de jouwe.

En vergeet niet na te denken over backups. Hoe vaak wil je die (dus over maximaal welke periode wil je data kwijt zijn in het ergste geval)? Zelf regelen? Of moet dit inbegrepen zijn? Alleen database, of je hele site?
Danny709 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:13:
Verder is veiligheid belangrijk, SSL
SSL en veilig gaan niet samen, sterker nog, als je provider SSL aanbiedt zou ik heel snel verder kijken. :+

Maar je wilt dus een certificaat om HTTPS aan te bieden, die kan je eventueel ook zelf regelen via Let's Encrypt. Dus kijk even of een provider dat ondersteunt als je dat zelf wilt regelen, scheelt je weer wat kosten.

[Voor 65% gewijzigd door Aganim op 23-03-2021 20:27]

• Danny709
Liefst max 15,- per maand om mee te beginnen omdat ik niet zeker weet of ik met woocommerce verderga. Ik heb nu ook nog geen inkomsten van de site.

Maar ik begrijp dat je niet alles kan hebben voor een prikkie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-04 14:19
Danny709 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:34:
Liefst max 15,- per maand om mee te beginnen omdat ik niet zeker weet of ik met woocommerce verderga. Ik heb nu ook nog geen inkomsten van de site.

Maar ik begrijp dat je niet alles kan hebben voor een prikkie.
Pak gewoon een goedkope(re) hosting als Vimexx of Versio. Installeer Wordpress en ga eens freubelen. WooCommerce er overheen en kijken of dat voor je werkt. Kost je geen drol en upgraden of verhuizen kan altijd nog.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Sowieso zou ik Versio niet gebruiken voor een webwinkel. De support is al niet echt vlot, maar server zijn ook regelmatig traag. Hoogstens leuk voor een simpele site die niet volledig onderdeel is van een bedrijf.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:00
Hier goede ervaringen met transip, eerst shared hosting pakket en nu met meer bezoekers een vps
Mollie heeft een goede plugin met abonnementen mogelijkheid btw, misschien even kijken of dat wat voor je is

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-04 16:07
Is CloudWays niet wat? Is een soort van Managed VPS en valt binnen jouw budget. En bevalt WooCommerce niet, kan je eenvoudig direct de server opzeggen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Danny709 welkom op Tweakers.

Zoals andere al aangeven is het de volgende keer wat handiger als je meteen je wensen/eisen in je openingspost neerzet. Tevens is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen en die bevindingen te vermelden.

Zou je daar in het vervolg op willen letten?

• Danny709
Geen probleem zal erop letten, ik gebruik voor nu trouwens cloudways. Die sluit het beste aan, bedankt iedereen voor het advies.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Nutteloze kick van een inmiddels naar het ronde archief verplaatste reactie. /slotje.

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee