Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-04 15:59
Ik ben niet erg thuis in smartphones, dus ik zal vast iets fout doen.
Wat ik wil: e-mail van onze Exchange server op de telefoon hebben. De telefoon draait Android versie 7.
Genomen stappen:
1) Account geconfigureerd > Add account > Exchange. Hele reut ingevuld en dat werkt.
2) Outlook geïnstalleerd en gestart. Heet me van harte welkom en presenteert een blauwe knop Add Account met daaronder in het wit 'Create New account'. Account net gemaakt, dus ik toets Add Acount. Bovenaan het scherm verschijnt de boodschap 'Accounts found'; in het midden van het scherm een spinner 'Loading' en daaronder een blauwe knop 'Continue'. En daar blijft het bij - de spinner draait vrolijk en de boodschap 'Loading' blijft staan tot in de eeuwigheid. Als ik na een tijdje dan toch maar op 'Continue' toets, dan verschijnt het schermpje om een nieuw account te maken. Vreemd, maar ok, ik volg de aanwijzingen, vul dezelfde gegevens in die succesvol ik bij stap 1 heb gebruikt om na 'Attempting to login' met een time out te stoppen.
3) Gezocht op het probleem en ik ben niet de enige. Maar een werkende oplossing heb ik niet gevonden. Ik heb Outlook verschillende keren verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. De data van Outlook verschillende keren gewist. Het eerder gemaakte account verwijdert en opnieuw gemaakt. Telefoon tig keer opnieuw gestart. Het maakt allemaal niet uit.

Wat ik me afvraag: Als ik al een Exchange account heb gemaakt, zou Outlook dat dan moeten presenteren bij de eerste keer starten?
En ook: Waar kom die time out vandaan?

Beste antwoord (via rens-br op 24-03-2021 08:42)

• Simon Weel
Nou breekt mijn klomp. Nadat ik de Gmail app heb gebruikt, werkt ineens ook de Outlook app... ??? Snap er niets van. De Outlook app gebruikt nu het 'los' geconfigureerde Exchange account.
Mooi dat het werkt, maar nu weet ik nog steeds niet waarom het in eerste instantie niet lukte....

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Misschien dat je exchange server dat soort oude unsupported android versies gewoon niet ondersteunt. Of dat je android versie zo oud is om dat je apparaat-vendor brakke software maakt en de moeite niet kan nemen om een update te bouwen ;)

Kijk eens in de exchange logs als je echt moet weten waarom het stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Simon Weel welk toestel heb je precies?

Verder zou ik het Exchange account niet los toevoegen, maar dat doen via de Outlook app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
johnkeates schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:11:
Misschien dat je exchange server dat soort oude unsupported android versies gewoon niet ondersteunt.
Exchange is niet het probleem. Zoals ik schreef, als ik een Exchange account maak dan werkt dat prima. Wordt ook gesynchroniseerd. Alleen wil Outlook om een of andere reden dat account niet gebruiken. En vanuit Outlook een nieuw account toevoegen werkt niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
Het is een Doro 8035 - een 'ouwel*llen' telefoon.
Zoals ik al schreef is Exchange niet het probleem. Als ik de Gmail app open, dan staat daar keurig mijn Exchange mail. Dus dan moet het toch ook in Outlook te krijgen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Simon Weel schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:25:
[...]

Het is een Doro 8035 - een 'ouwel*llen' telefoon.
Zoals ik al schreef is Exchange niet het probleem. Als ik de Gmail app open, dan staat daar keurig mijn Exchange mail. Dus dan moet het toch ook in Outlook te krijgen zijn?
Nee, de outlook app gebruikt alleen eigen accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PdC

Opstarten in safe mode (via start/run commands) zou kunnen helpen. Als dat werkt dan zit er een plug-in dwars.
code:
1
outlook.exe /safe

Anders, nieuw profiel maken:
Start profile manager met
code:
1
outlook.exe /manageprofiles

Maak vervolgens een nieuw profiel aan, met hetzelfde account, en kijk of het dan wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
Uhh, gaat om Outlook voor Android....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 16:48
PdC schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:27:
Opstarten in safe mode (via start/run commands) zou kunnen helpen. Als dat werkt dan zit er een plug-in dwars.
code:
1
outlook.exe /safe

Anders, nieuw profiel maken:
Start profile manager met
code:
1
outlook.exe /manageprofiles

Maak vervolgens een nieuw profiel aan, met hetzelfde account, en kijk of het dan wel werkt?
Of je leest even de TS, en ziet dat het hier om een Android 7 apparaat gaat, en niet om een windows-pc :o

Ontopic: Als ik probeer om mijn exchange account toe te voegen, dan zal ik eerst een hotmail of outlook.com account moeten toevoegen. Wanneer dit gebeurt is, dan kan ik mijn eigen exchange toevoegen door nog een account toe te voegen, dan mijn emailadres in te voeren en te kiezen voor handmatig instellen. Daarna krijg ik de keuze voor Exchange. Vermoedelijk zal dit ook nog zo werken op een Android 7 apparaat, aangezien de app hetzelfde is.

[ Voor 13% gewijzigd door Upper op 23-03-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
Upper schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:33:Als ik probeer om mijn exchange account toe te voegen, dan zal ik eerst een hotmail of outlook.com account moeten toevoegen. Wanneer dit gebeurt is, dan kan ik mijn eigen exchange toevoegen ...
Het verschilt volgens mij per telefoon. Ik kan me herinneren dat bij een collega met een Samsung telefoon het ook een hele onderneming was om een Exchange account toe te voegen. Na installatie van een mailclient (weet niet meer welke) was ineens de optie 'Exchange' aanwezig bij het aanmaken van een nieuw account. Dit Doro toestel komt met een hele reut apps voor geïnstalleerd, waaronder de hele Google familie, dus wellicht dat daarmee ook het accounttype 'Exchange' is meegekomen...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
Nou breekt mijn klomp. Nadat ik de Gmail app heb gebruikt, werkt ineens ook de Outlook app... ??? Snap er niets van. De Outlook app gebruikt nu het 'los' geconfigureerde Exchange account.
Mooi dat het werkt, maar nu weet ik nog steeds niet waarom het in eerste instantie niet lukte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
Simon Weel schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:01:
De Outlook app gebruikt nu het 'los' geconfigureerde Exchange account.
Te vroeg gejuicht. Outlook gebruikt NIET het los geconfigureerde account, maar op een of andere manier de account gegevens die ik heb ingevoerd bij het maken van een account in Outlook - wat niet opgeslagen wilde worden. Snap het nu helemaal niet meer.
Komt nog een ander probleem bij; ik kan de Outlook account gegevens niet aanpassen. Als ik op het tandwieltje tik en vervolgens het mail account, dan kan ik alleen dingen als 'Automatic replies' e.d. aanpassen - niet de gegevens als mailserver, wachtwoord etc.
Ik heb het advies van @upper gevolgd en eerst een Hotmail account gemaakt. Vervolgens geprobeerd een Exchange account toe te voegen, maar resultaat is hetzelfde - het eindigt met een time out.
Het geknoei begint me aardig de keel uit te hangen, dus ik laat het hierbij. Ik gebruik de Gmail app wel...
Pagina: 1