Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Ik heb verschillende deuren waar ik, wegens kosten, het overdreven vind om een slim deurslot zoals een Nuki te installeren.
Het enige wat ik graag zou willen weten is of deze deuren op slot zijn.

Dit lijkt mij iets wat voor veel mensen interessant is maar ik kan hier geen smart oplossing voor vinden.

Het beste wat ik heb kunnen vinden in een DIY oplossing zoals dit https://community.home-as...nd-a-soldering-iron/49445

Heeft iemand een betere, mooiere of makkelijkere oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:07
Wat voor iets zoek je dan?

Persoonlijk zou ik de draadjes er iets netter aangemaakt hebben, maar voor zo'n oplossing vind ik het best netjes gelukt.

Heb dat ook zelf op mn lijstje staan om nog te maken bij de schuur/schutting deur. En in plaats van een veer, had ik een pushbutton in gedachten. Maar dat is natuurlijk hetzelfde idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dongilles
Wel hetzelfde principe maar dan eigenlijk iets draadloos en kant en klaar.

Geen idee of dit systeem er is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:07
Vermoed dat dat er niet is, maargoed ik ben gestopt met zoeken toen ik deze oplossing tegenkwam.

Daarnaast is dit draadloos (zigbee), en zul je altijd iets in het slot en buiten het slot hebben want draadloos = batterij en die moet je ergens kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Ja nu je het zegt zal inderdaad de batterij het probleem zijn om ook de sensor in het slot draadloos te maken.